'Złotopolscy': powtórki mają trzy razy więcej widzów od premier
Premierowe odcinki serialu "Złotopolscy", emitowane w TVP 2 od września w poniedziałki i wtorki o 18.35, mają około trzy razy mniej widzów niż nadawane w weekendy o 14.35 ich powtórki - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Średnia oglądalność premierowych odcinków serialu we wrześniu br. wyniosła 840 tys. widzów, dając Dwójce tylko 8,32 proc. udziału w grupie 4+ i 5,40 proc. w komercyjnej 16-49. Stacja zdecydowanie przegrywała w czasie ich emisji z konkurencją, bo TVN miał wtedy aż 26,31 proc. udziału (nadawał "Detektywów"), TVP 1 (19,67 proc.; m.in. "Jaka to melodia?" i koncert "Jedynka, gwiazdy i ty"), a Polsat (19,06 proc.; "Pierwsza miłość", "Wydarzenia").
Natomiast nadawane w weekendy o 14.35 (czyli tam, gdzie rok wcześniej pokazywane premierowe odcinki) powtórki epizodów "Złotopolskich", miały średnią widownię wynoszącą 2,31 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 25,83 proc. i 17,20 proc. W grupie 4+ Dwójka była liderem pasma przed TVP 1, której udział wynosił 15,67 proc. (pokazywała filmy fabularne), Polsatem (15,02 proc.; "Formuła 1", "90210" i film) i TVN-em (14,32 proc.; "Mam talent", Milionerzy", "Nigdy w życiu!").
Rok temu, premiery "Złotopolskich", emitowane w soboty i niedziele o 14.35, cieszyły się nieco większa oglądalnością, bo przyciągały do Dwójki średnio 2,75 mln widzów i dawały stacji 30,81 proc. udziału w 4+ i 19,47 proc. w 16-49.
Dane telemetryczne pokazują także, iż premierowe odcinki
serialu oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku powyżej
50. roku życia (aż połowa oglądających jest powyżej
sześćdziesiątki), mieszkańcy małych miast i wsi oraz osoby z
wykształceniem podstawowym i średnim.
Dołącz do dyskusji: 'Złotopolscy': powtórki mają trzy razy więcej widzów od premier