ZenithOptimedia rewiduje w górę prognozę dla globalnego rynku reklamy
Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w bieżącym roku globalne nakłady na reklamę sięgną 456 miliardów dolarów.
To o 2,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2009. W grudniu zeszłego roku należąca do holdingu Publicis Groupe agencja prognozowała wzrost o 0,9 proc.
ZO przewiduje też, że w roku 2011 globalny rynek reklamy zyska na wartości 4,1 proc., a w roku 2012 kolejne 5,3 proc.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony, dom mediowy szacuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w Ameryce Północnej spadną o 1,5 proc., podczas gdy w Europie Zachodniej i regionie Azji i Pacyfiku wzrosną odpowiednio o 0,4 i około 6 proc.
Z analizy ZO wynika też, że internet zwiększył swój udział w globalnym rynku reklamy z 10,5 proc. w 2008 roku do 12,6 proc. w roku 2009. Tym samym wyprzedził on czasopisma (spadek z 11,6 do 10,3 proc.) i stał się trzecim największym medium reklamowym, po telewizji i prasie codziennej.
Taka kolejność ma zostać zachowana do 2012 roku, ale internet będzie zbliżał się do prasy codziennej. W latach 2010 - 2012 telewizja ma zwiększyć swój udział w rynku z 40,3 do 40,6 proc., a internet do 17,1 proc., podczas gdy dzienniki zanotują spadek z 21,7 do 19,4 proc.
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia rewiduje w górę prognozę dla globalnego rynku reklamy