ZenithOptimedia obniża prognozę dla światowego rynku reklamy
Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się w bieżącym roku o 6,9procenta, do poziomu 453 miliardów dolarów - taką prognozęprzedstawił dom mediowy ZenithOptimedia.
W grudniu ubiegłego roku szacował on, że tegoroczne nakłady nareklamę spadną w porównaniu z rokiem 2008 tylko o 0,2 procenta.
"Od naszych ostatnich grudniowych prognoz globalny rynek reklamyzanotował solidny zwrot na gorsze" - czytamy w oświadczeniunależącego do Publicis Groupe domu mediowego.
Złą sytuację najbardziej odczuje segment prasy codziennej, wprzypadku której wydatki na reklamę będą niższe o 12 procent.Czasopisma odnotują tutaj spadek o 11 procent, a radio o 10procent. Wzrost (o 8,6 procenta) zanotuje jedynie internet, który wtym roku wyprzedzi czasopisma i stanie się trzecim największymmedium reklamowym na świecie.
Natomiast najpopularniejszym wśród reklamodawców mediumpozostanie telewizja, która zwiększy swój udział w całkowitychwydatkach reklamowych z 38,1 do 38,6 procenta. Jednocześnie wydatkina telewizyjną reklamę mają jednak zmaleć o 5,5 procenta.
Z kolei w ujęciu geograficznym najwyższy spadek nakładów nareklamę (o 13,9 procenta) ma być odnotowany w regionie środkowej iwschodniej Europy, a najniższy (o 2 procent) w AmeryceŁacińskiej.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia obniża prognozę dla światowego rynku reklamy