Zalando z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem, ponad 22 miliony użytkowników
W III kwartale 2017 roku platforma sprzedażowa Zalando zanotowała wzrost przychodów o 28,7 procent rok do roku. Niższą dynamikę wykazał zysk operacyjny osiągając poziom 0,4 miliona euro. W ciągu trzech miesięcy liczba użytkowników platformy wzrosła o milion, obecnie są ich ponad 22 miliony.
W ciągu 9 miesięcy br. Zalando zanotowało przychody w wysokości ponad 3,1 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 23,9 proc. Z kolei w III kwartale przychody spółki zwiększyły się o 28,7 proc. osiągając poziom miliarda euro.
Słabszą dynamikę w porównaniu z poprzednimi okresami Zalando wykazało po stronie zysku operacyjnego, który w raportowanym kwartale osiągnął kwotę 0,4 mln euro, podczas gdy rok wcześniej wyniósł on 19,5 mln. Od stycznia do końca września br. spółka zanotowała 102,5 mln zysku operacyjnego.
W raportowanym okresie liczba aktywnych użytkowników Zalando wyniosła 22,2 mln. Serwis odnotował w tym czasie 615,6 mln odsłon, z których ponad 71 proc. zostało wykonanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W III kwartale br. średnia wartość koszyka zakupowego w Zalando była niższa niż rok wcześniej i osiągnęła poziom 62 euro.
Dołącz do dyskusji: Zalando z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem, ponad 22 miliony użytkowników