Grupa Żabka tworzy start-up Lite e-Commerce, chce wejść na rynek q-commerce
W strukturze Grupy Żabka powstał start-up Lite e-Commerce. Będzie on odpowiadać za tworzenie rozwiązań na rynku ekspresowych zakupów.
Nowy start-up został powołany w ramach Żabki Future, która rozwija Grupę o kolejne biznesy, tworzące ekosystem rozwiązań w obszarze modern convenience.
- Strategia rozwoju Grupy Żabka opiera się na budowaniu portfolio unikatowych na rynku, wygodnych rozwiązań convenience. Dlatego w ostatnich miesiącach dołączyły do nas dwie czołowe firmy z branży cateringu dietetycznego: Maczfit oraz platforma Dietly.pl. Obecnie poszerzamy Grupę o nowy start-up Lite e-Commerce, który będzie tworzył przyjazne usługi oparte o e-commerce, co pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów - mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.
Żabka Future odpowiada za wyszukiwanie i tworzenie oraz rozwój biznesów, które umożliwią Grupie Żabka budowanie ekosystemu rozwiązań o charakterze modern convenience. Grupa powstała na początku 2021 roku, aby rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment. Nowa struktura umożliwia szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania kierunków rozwoju firmy. Dzięki Lite e-Commerce Żabka chce zaproponować szeroką ofertę produktów na polskim rynku q-commerce.
- Włączenie Lite e-Commerce w strukturę Grupy Żabka jest świetnym przykładem na to, w jak dynamiczny sposób działamy jako Żabka Future. Formuła start-upu zapewni maksymalną zwinność w działaniu nowej spółki, z kolei pilotaż w rzeczywistym otoczeniu rynkowym pozwoli szybko sprawdzić efektywność i zaoferować klientom nową jakość na rynku - komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Start-up Lite e-Commerce tworzą managerowie z międzynarodowym doświadczeniem w zakresie nowych technologii, e-commerce oraz tworzenia produktów cyfrowych. CEO Lite e-Commerce jest Wojciech Krok.
Lite e-Commerce ma zająć się rozwojem usług z rynku q-commerce, co ma pomóc sieci Żabka zintensyfikowanie działań w zakresie sprzedaży on-line. W tym celu Lite uruchomi w Warszawie tzw. dark store’y, czyli sklepy służące wyłącznie do obsługi zamówień internetowych. Usługa ma wyróżniać się krótkim czasem dostawy, szerokim asortymentem, możliwością zamówienia wysokiej jakości i szerokiej oferty innowacyjnych marek dostępnych wyłącznie w sklepach Żabka oraz intuicyjną w obsłudze aplikacją.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żabka tworzy start-up Lite e-Commerce, chce wejść na rynek q-commerce