Z promocji Polacy najczęściej wybierają „2 w 1”, degustacje i obniżki cen
Ponad połowa Polaków z miast skorzystała w minionym roku z promocji typu „2 w 1” – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Nieco mniej popularne są degustacje w sklepach i obniżki cen.
Promocje, w których płacąc za jedno opakowanie produktu, dostaje się dwa lub więcej, zna prawie trzy czwarte Polaków w wieku 15–49 lat mieszkających w miastach. Natomiast w minionym roku z takich ofert skorzystało ponad 55 proc. osób. Prawie co drugiego respondenta skusiła darmowa degustacja produktu w sklepie albo czasowa obniżka jego ceny. Natomiast promocje obejmujące rabaty za zakupy powyżej określonej kwoty, kupony rabatowe albo nagrody po zakupie konkretnego produktu kojarzy ponad połowa Polaków, ale zdecydowanie mniej osób skorzystało ostatnio z takich ofert.
W porównaniu do ubiegłorocznego badania więcej Polaków deklaruje, że korzysta z promocji opartych na mechanizmie rabatów, większej ilości produktu oraz produktów dołączanych do zakupu głównego. Natomiast na popularności i atrakcyjności dla konsumentów straciły okresowe obniżki cen. W tegorocznym badaniu więcej osób niż rok temu oceniło, że produkty objęte promocją są niższej jakości, natomiast więcej respondentów zadeklarowało, że są w pełni odporni na tego typu oferty, ponieważ zawsze wybierają ten sam produkt.
Badanie korzystania przez Polaków z programów lojalnościowych zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia od 26 lipca do 11 sierpnia br. wśród 800 osób w wieku 15–49 lat mieszkających w miastach. Wspomagane komputerowo wywiady bezpośrednie objęły losowo-kwotową grupę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość i położenie miejsca zamieszkania.
Dołącz do dyskusji: Z promocji Polacy najczęściej wybierają „2 w 1”, degustacje i obniżki cen