YouTube wprowadza reklamy wideo
Firma Google potwierdziła, że w należącym do niej serwisie YouTube wprowadzone zostały reklamy wideo.
Lider na rynku wyszukiwarek twierdzi, że dzięki opracowanemu systemowi, reklamy wideo w YouTube będą tak dyskretne i tak nie zakłócające oglądania klipów jak to jest tylko możliwe.
Zamiast dodawać reklamy przed lub po zakończeniu danego klipu, YouTube wprowadził animowane, półprzeźroczyste banery, pojawiające się na dole wyświetlanego filmiku - informuje agencja Reuters. Taka reklama pojawia się po 15 sekundach od momentu, w którym użytkownik rozpoczął oglądanie klipu. Jeśli nie zdecyduje się on na nią kliknąć baner po 10 sekundach zniknie. Natomiast jeśli kliknie w nią, oglądany klip zostanie zatrzymany i rozpocznie się odtwarzanie reklamy wideo. Po jej zakończeniu internauta będzie mógł obejrzeć dalszą część pierwotnego filmiku.
Google poinformowało, że na tego typu promocję zdecydowało się już 50 reklamodawców, w tym takie firmy jak Warner Music, News Corp., 20th Century Fox i New Line Cinema.
Według firmy badawczej eMarketer, amerykański rynek internetowych reklam wideo ma w ciągu najbliższych czterech lat czterokrotnie zyskać na wartości i sięgnąć poziomu 4,3 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: YouTube wprowadza reklamy wideo