SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„You Can Dance 9” stracił 370 tys. widzów. 22,5 mln zł z reklam

Dziewiątą edycję „You Can Dance. Po prostu tańcz!” śledziło 1,32 mln osób, o 370 tys. widzów mniej niż rok temu gromadziła ósma seria talent-show. Format dał TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 22,54 mln zł.

fot.: Cezary Piwowarski/TVN na zdjeciu: Michal Pirog, Maciej Florek, Ida Nowakowska, Agustin Egurrola fot.: Cezary Piwowarski/TVN na zdjeciu: Michal Pirog, Maciej Florek, Ida Nowakowska, Agustin Egurrola

Średnia oglądalność wszystkich 14. odcinków „You Can Dance. Po prostu tańcz! 9” wyniosła 1,32 mln widzów, co przełożyło się na 10,39 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 13,21 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Program oglądać można było na antenie TVN w środy o godz. 21.30, w okresie od 17 lutego do 18 maja br.

Najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek talent-show, który przyciągnął przed ekrany średnio 1,60 mln osób.

Wirtualnemedia.pl

Start

Koniec

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR%

09-03-2016

21:30:19

22:27:58

1 599 617

11,71%

24-02-2016

21:30:20

22:27:38

1 590 134

11,51%

30-03-2016

21:30:55

22:35:33

1 434 925

10,71%

W porównaniu do poprzedniej serii, emitowanej wiosną ub.r., „You Can Dance” straciło 370 tys. widzów. 8. sezon programu oglądało średnio bowiem 1,69 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 12,87 proc. i 16 proc. udziału. Wówczas talent-show oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.30.

Natomiast pokazywaną w analogicznym okresie ub.r. w środy o 21.30 drugą serię modowego reality-show „Project Runway” oglądało w TVN średnio 1,38 mln widzów. Przełożyło się to na odpowiednio 9,72 proc. i 13,39 proc. udziału. Oznacza to, że TVN w tym paśmie stracił 60 tys. widzów.

TVN w czasie emisji właśnie zakończonej serii „You Can Dance” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP2 nadająca wówczas gł. serial „Na sygnale”, co przełożyło się na 16,57 proc. udziału. Trzecia pozycja należała do Polsatu (filmy fabularne; 8,53 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (gł. filmy dokumentalne; 6,31 proc.). Taka sama kolejność była w grupie komercyjnej.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

2 097 989

16,57%

734 345

13,58%

TVN - You Can Dance 9

1 315 849

10,39%

713 997

13,21%

Polsat

1 080 645

8,53%

641 962

11,88%

TVP1

799 451

6,31%

273 688

5,06%

Reklamy emitowane wokół właśnie zakończonej edycji programu przyniosły stacji w sumie 22,54 mln zł. Rok temu wpływy z reklam wyniosły 21,69 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zwycięzcą w dziewiątej edycji „You Can Dance. Po prostu tańcz!” został Stefano Silvino. Nagrodą w programie było stypendium w światowej, renomowanej szkole tańca oraz 100 tysięcy złotych.

Obok Michała Piróga i Agustina Egurroli w tej edycji show na fotelach jurorskich zasiedli Maciej Florek oraz Ida Nowakowska.

 - Zaproszenie do programu dwójki jurorów to był strzał w dziesiątkę. Ida i Maciek mają doświadczenie jako finaliści pierwszej edycji, a teraz mieli szansę poznać program z drugiej strony barykady jako jurorzy. To wprowadziło nową jakość i dynamikę do programu - tak podsumowuje 9. edycję producentka formatu z ramienia TVN Monika Lenar-Klimczak. - Wielkim wydarzeniem tej edycji był występ na scenie „You Can Dance” samego Agustina Egurroli. To z pewnością była historyczna edycja naszego tanecznego show - dodaje.

Producentem-licencjodawcą „You Can Dance” jest Endemol Shine Polska, a producentem wykonawczym - Golden Media Polska.

Nie wiadomo, czy TVN zdecyduje się pokazać kolejny sezon show, a jeśli już to najwcześniej byłoby to wiosną 2017 roku. Na chwilę obecną stacja skupia się na ramówce letniej i jesiennej.

W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Dołącz do dyskusji: „You Can Dance 9” stracił 370 tys. widzów. 22,5 mln zł z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xD
poprawcie ten artykuł bo aż razi... według tabelek w grupie komercyjnej TVN wygrywa z konkurencją, a najchętniej oglądany odcinek miał 1,81 mln widowni.
0 0
odpowiedź
User
Adamo023
Nie dziwi mnie to w sumie. Mimo, że świetnie realizacyjnie, to historia zaś była pierwsza. Chyba z dziesięć razy powtarzali, że ojciec Japończyka nie akceptuje jego tańca i ble ble
0 0
odpowiedź
User
pavv
Czyli realnie 800 tys. w sumie dużo jak na treść programu którą interesują się nieliczni.
0 0
odpowiedź