Yahoo ma zgodę na zakup BlueLithium
Yahoo otrzymało od Federalnej Komisji Handlu (Federal Trade Commission - FTC) zielone światło w sprawie zakupu firmy BlueLithium.
Jak informuje agencja Reuters, amerykańskie władze antymonopolowe uznały, że transakcja nie stwarza żadnych zagrożeń dla uczciwej konkurencji i nie ma przeszkód, aby doszło do jej sfinalizowania.
Yahoo poinformowało o planie przejęcia za 300 milionów dolarów BlueLithium przed miesiącem. BlueLithium powstała przed trzema laty. Obecnie jest piątą największą siecią reklamy online w USA. Firma specjalizuje się w dostarczaniu reklam do użytkowników na podstawie stron jakie odwiedzili (tzw. behavioral targeting).
Zakup Yahoo to kolejny krok firmy mający na celu wzmocnienie jej pozycji na rozwijającym się w szybkim tempie rynku internetowej reklamy behawioralnej. Wcześniej kupiła ona za 680 milionów dolarów firmę Right Media. Według firmy badawczej eMarketer, rynek ten w bieżącym roku będzie stanowił tylko 2,6 procenta całego rynku reklamy online w USA, ale do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8,4 procenta.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Yahoo ma zgodę na zakup BlueLithium