Wzrost wydatków na reklamy w serwisach społecznościowych
Reklamodawcy w coraz większym stopniu przerzucają swoje środki z portali internetowych do serwisów społecznościowych - głównie do MySpace i Facebook.
Tak wynika z raportu eMarketera pod nazwą 'Social Network Advertising: Where to Next?'.
Oba najpopularniejsze obecnie serwisy społecznościowe na świecie stanowią obecnie 72 procent amerykańskiego rynku reklamowego w tego typu stronach.
eMarketer szacuje, że w bieżącym roku reklamodawcy w USA wydadzą na marketing w portalach społecznościowych 900 milionów dolarów. Z kolei w 2009 roku liczba ta ma się podwoić, a w roku 2011 sięgnąć poziomu 2,5 miliarda dolarów.
W maju eMarketer przedstawił prognozę, według której MySpace w obecnym roku ma uzyskać z reklam 525 milionów dolarów, a w przyszłym 820 milionów dolarów. Analitycy firmy już jednak zapowiedzieli, że prognoza ta zostanie przy okazji następnego raportu podniesiona. Tymczasem na reklamy w Facebook reklamodawcy wydadzą 125 milionów dolarów w bieżącym i 200 milionów dolarów w przyszłym roku.
Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na reklamy w serwisach społecznościowych