TVP1 i TVN liderami. Mecz Polska-Anglia i „M jak miłość” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, na podium uplasowały się również serial „M jak miłość” oraz dziennik „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 6 do 12 września - najwięcej widzów zgromadził eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, który w TVP1 (w środę wieczorem) oglądało 4,68 mln widzów, co przełożyło się na 35,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który w TVP2 miał 3,30 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,36 proc.
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 września na antenie stacji obejrzało 2,14 mln widzów (20,25 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,91 mln widzów (emisja 8 września; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,77 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Mecz Polska-Anglia na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Anglia, który w TVP1 miał 1,93 mln osób, co dało stacji 38,49 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęło spotkanie Polski z Albanią (1,03 mln widzów w TVP1; 22,77 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (774 tys. w TVP1; 18,96 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,37 pkt. proc. do 9,70 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,07 proc. (spadek o 0,03 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która wyprzedziła TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,58 proc. (do góry o 0,46 pkt. proc.). Na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział wyniósł 7,49 proc. (- 0,23 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,01 proc. do 32,84 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,06 pkt. proc. do 5,07 proc. Z siódmej na szóstą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 4,01 proc. udziału; + 0,07 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11 na 14. miejsce spadł Polsat News (1,51 proc.; w dół o 0,20 pkt. proc.).
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,94 pkt. proc. do 9,62 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,64 proc. (- 0,43 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP1 (- 0,12 pkt. proc. do 6,03 proc.). Czwarta była TVP2 (+ 0,32 pkt. proc. do 5,80 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (8,62 proc.; w dół o 0,55 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami. Mecz Polska-Anglia i „M jak miłość” hitami tygodnia
Zaskakująco sporo widzów pierwszego odcinka TTBZ, który przebił mocno pod tym względem nieobecne w tabelce TzG. Nie wspominając już o odgrzewanym kotlecie You Can Dance. Ogólnie era tańca w tv dobiegła chyba końca.