TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. Udany tydzień stacji newsowych i TVN7
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Sanatorium miłości” i „Ojciec Mateusz”. Wśród stacji liderem oglądalności w 4+ była TVP1, a w 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansował TVN (który wyprzedził Polsat). Kolejne wzrosty oglądalności zanotowały stacje informacyjne TVN24, TVP Info i Polsat News, które szeroko informowały o koronawirusie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 2 do 8 marca - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,64 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęło reality-show „Sanatorium miłości”. Finałowy odcinek nowej serii śledziło średnio 3,54 mln widzów, co przełożyło się na 22,44 proc. udziału.
Podium uzupełnia serial TVP1 „Ojciec Mateusz”. Odcinek produkcji - pokazany 5 marca - miał 2,94 mln oglądających, a jego udział w rynku wyniósł 19,87 proc.
Liderem „Fakty” TVN
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 marca na antenie tej stacji obejrzało 2,92 mln widzów (21,28 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,69 mln widzów (emisja 8 marca; 6. lokata). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,67 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,28 mln oglądających (sobota; 12. pozycja).
Czołową piątkę w ogólnym rankingu uzupełnia medyczna produkcja „Na dobre i na złe”. W TVP2 w środę miała średnio 2,77 mln osób, co dało stacji 19,22 proc. udziału.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,59 mln osób, co dało TVP2 29,81 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,11 mln widzów; 20,17 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (971 tys.; 22,34 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Liderem TVP1
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,44 pkt. proc. do 9,64 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,17 proc. (wzrost o 0,34 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,66 proc. (do góry o 0,15 pkt. proc.).
Czwarty był TVN (stacja miała 7,91 proc. udziału; + 0,26 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,07 proc. do 35,38 proc.
Kolejny udany tydzień stacji newsowych
Dobre wyniki oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,83 proc.; do góry o 0,23 pkt. proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (4,39 proc.; + 0,07 pkt. proc.; 6. miejsce) i Polsat News (1,45 proc.; + 0,07 pkt. proc.; awans z 15. na 14. miejsce). W zeszłym tygodniu kanały newsowe obszernie informowały m.in. o koronawirusie.
TVN wyprzedził Polsat w 16-49, rekord Siódemki
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN, który wyprzedził Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,81 pkt. proc. do 10,14 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,06 proc. (w dół o 0,08 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,26 pkt. proc. do 7,99 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,77 pkt. proc. do 5,93 proc.).
Na piątym miejscu umocniła się Siódemka, która zanotowała jeden z najwyższych tygodniowych wyników w historii nadawania (+ 0,40 pkt. proc. do 4,68 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,07 pkt. proc. do 10,03 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. Udany tydzień stacji newsowych i TVN7