TVP1 i TVN liderami tygodnia. „M jak miłość”, „Fakty” i Eurowizja 2021 hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” oraz drugi półfinał Eurowizji 2021 z udziałem Rafała Brzozowskiego. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-49 - Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 17 do 23 maja - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,69 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 18 maja na antenie stacji obejrzało 2,48 mln widzów (20,18 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,24 mln widzów (emisja 23 maja; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 11 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,98 mln oglądających (wtorkowe wydanie).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia drugi półfinał Eurowizji 2021, w której wystąpił Rafał Brzozowski (Polak nie zakwalifikował się do finału). Relację audycji 20 maja w Jedynce obejrzało 2,39 mln widzów (SHR% na poziomie 19,88 proc.). Wydarzenie można było oglądać również w TVP Polonia, gdzie widownia transmisji wyniosła dodatkowe 144 tys. osób (1,19 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,16 mln osób, co dało stacji 24,78 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (955 tys. widzów w TVN; 25,50 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (821 tys. w TVN; 20,57 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, Polsat wyprzedził TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,84 pkt. proc. do 9,86 proc.
Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,42 proc. (wzrost o 0,22 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z miejsca drugiego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,15 proc. (w dół o 0,39 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,49 proc. (do góry o 0,40 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,95 proc. do 33,92 proc.
Spadki oglądalności stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,37 pkt. proc. do 4,87 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,99 proc. udziału; - 0,02 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (1,87 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.).
TVN liderem w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,53 pkt. proc. do 10,07 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,04 proc. (- 0,29 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,05 pkt. proc. do 5,94 proc.). Czwarta była Jedynka (+ 1,05 pkt. proc. do 5,90 proc.).
Polsat na czele w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,10 proc.; w dół o 0,25 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami tygodnia. „M jak miłość”, „Fakty” i Eurowizja 2021 hitami