TVN nowym liderem, TV Puls na podium w 16-49. Top of the Top Sopot Festiwal hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły Top of the Top Sopot Festival oraz „Fakty”. Nowym liderem w rynku zarówno w grupie 4+, jak i w 16-49 został TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 16 do 22 sierpnia - najwięcej widzów zgromadził środowy koncert muzyki tanecznej podczas Top of the Top Sopot Festival 2021. Relację w TVN w godz. 19.59-21-41 oglądało 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 18,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 19 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,08 mln widzów (20,40 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,82 mln widzów (emisja 17 sierpnia; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 9 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,59 mln oglądających (środowe wydanie), a 13. były „Wydarzenia” Polsatu (1,50 mln widzów; 18 sierpnia).
Podium w ogólnym zestawieniu uzupełnia czwartkowy koncert Top of the Top Sopot Festival 2021 poświęcony 20-leciu TVN24, który został nadany w godz. 20.00-21.36. Transmisję śledziło 1,98 mln widzów (16,23 proc.).
Top of the Top Sopot Festival 2021 na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był koncert muzyki tanecznej nadany w ramach Top of the Top Sopot Festival 2021, który w TVN miał 860 tys. osób, co dało stacji 21,21 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął koncert TVN24 #Nasze 20-lecie (779 tys. widzów w TVN; 18,97 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (727 tys. w TVP1; 22,54 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVN nowym liderem
Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,54 pkt. proc. do 8,40 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,31 proc. (wzrost o 0,02 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP1, która spadła z pierwszej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,12 proc. (w dół o 0,18 pkt. proc.). Czwarta była TVP2, której udział wyniósł 6,44 proc. (- 0,31 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,20 proc. do 31,27 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 1,16 pkt. proc. do 5,53 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 4,21 proc. udziału; + 0,10 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,91 proc.; w dół o 0,22 pkt. proc.).
TVN wyprzedził Polsat w 16-49, TV Puls na podium
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Udział stacji zwiększył się o 1,84 pkt. proc. do 10,78 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,04 proc. (- 0,11 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TV Puls (+ 0,06 pkt. proc. do 4,60 proc.), który awansował z czwartej lokaty. Z miejsca trzeciego na czwarte spadła TVP2 (- 0,15 pkt. proc. do 4,56 proc.). Z szóstej na piątą lokatę awansowała Siódemka (+ 0,13 pkt. proc. do 4,22 proc.). Z kolei z piątej na szóstą lokatę spadła TVP1 (- 0,09 pkt. proc. do 4,07 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,58 proc.; do góry o 1,72 pkt. proc.), który wyprzedził Polsat (8,99 proc.; w dół o 0,35 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem, TV Puls na podium w 16-49. Top of the Top Sopot Festiwal hitem tygodnia