Polsat nowym liderem, TVP1 ostro w dół. Seriale TVP2 i „Rolnik szuka żony” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz seriale „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 października 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego niedzielny odcinek śledziło średnio 3,91 mln widzów, co przełożyło się na 25,30 proc. udziału.
Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 3 października miał 3,59 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 23,44 proc.
Oczko niżej znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”. Poniedziałkowy odcinek tej produkcji w Dwójce miał 3,41 mln oglądających (21,99 proc. udziału).
„Fakty” TVN liderem
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 października na antenie tej stacji obejrzało 3,29 mln widzów (24,26 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,41 mln widzów (emisja 7 października; 13. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,39 mln oglądających (również niedzielne wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,93 mln osób, co dało TVP2 32,05 proc. udziału.
Drugie miejsce również należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,43 mln widzów; 21,97 proc. udziału), ale podium uzupełniają już jednak „Kuchenne rewolucje” (1,32 mln widzów; 32,95 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Polsat liderem, ostro w dół TVP1
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,63 pkt. proc. do 10,79 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,38 proc. (do góry o 0,58 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która tydzień wcześniej była czwarta. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,14 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,39 pkt. proc.
Z pierwszej na czwartą pozycję spadła TVP1 (stacja ta miała spadek wynoszący 1,90 pkt. proc. do 8,33 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,94 proc. do 38,64 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który tydzień wcześniej był szósty (wzrost o 0,69 pkt. proc. do 4,64 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,96 pkt. proc. do 13,64 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,90 proc. (do góry o 0,37 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,53 pkt. proc. do 7,88 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 2,39 pkt. proc. do 5 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,66 pkt. proc. do 12,21 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem, TVP1 ostro w dół. Seriale TVP2 i „Rolnik szuka żony” hitami
Z góry mega dziękuję! :)