Wpływy Polskiego Radia wzrosły o 1,8 proc. Prawie dwie trzecie z abonamentu, 6,3 proc. więcej z reklam
W ub.r. Polskie Radio zanotowało 293 mln zł przychodów, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu RTV zwiększyły się o prawie 3 proc., a przychody reklamowe - o 6,3 proc.
Ze sprawozdania Polskiego Radia wynika, że w ub.r. firma osiągnęła 293,01 mln zł przychodów, o 5,19 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 1,8 proc.).
Wpływy nadawcy z abonamentu radiowo-telewizyjnego wyniosły 185,89 mln zł, o 2,96 proc. więcej niż rok wcześniej, i stanowiły 63,44 proc. wszystkich przychodów. Wpływy Agencji Reklamy Polskiego Radia (z uwzględnieniem barterów) osiągnęły wartość 65,51 mln zł (wzrost o 6,32 proc. w skali roku), co dało 22,36 proc. budżetu firmy.
Pozostałą część wpływów publicznego nadawcy stanowiły przychody określone jako pozostałe (10,99 proc.) i przychody Polskiego Radia dla Zagranicy (3,21 proc.). Polskie Radio dla Zagranicy sprzedaje usługi dla MSZ, natomiast pozostałe wpływy są pozyskiwane m.in. przez komórki antenowe w ramach koprodukcji audycji oraz ze sprzedaży prowadzonej przez inne komórki organizacyjne niż Agencja Reklamy.
Na początku ub.r. na stanowisko prezesa Polskiego Radia została powołana Barbara Stanisławczyk-Żyła, a członkami zarządu zostali Marcina Palade (odwołano go w kwietniu ub.r.) i Jerzy Kłosiński. W lutym br. Stanisławczyk-Żyła krótko po wygraniu konkursu Rady Mediów Narodowych dotyczącego funkcji prezesa Polskiego Radia zrezygnowała z niej, jednocześnie na wiceprezesa wybrano Mariusza Staniszewskiego i odwołano Jerzego Kłosińskiego. Na nowego prezesa firmy RMN w zeszłym tygodniu powołała Jacka Sobalę.
We wrześniu ub.r. dyrektorem Agencji Reklamy Polskiego Radia został Karol Skorupski, zastąpił Wojciecha Piwockiego, który został prezesem spółki wydającej serwisy Grupy naTemat.
Według danych Kantar Media w całym ub.r. cennikowe wpływy reklamowe radiowej Trójki wzrosły o 38,1 proc., a Jedynki - o 38,6 proc.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Polskiego Radia wzrosły o 1,8 proc. Prawie dwie trzecie z abonamentu, 6,3 proc. więcej z reklam