Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r
Wartość rynku reklamy zewnętrznej wyniosła w I kw. b.r. prawie 1378mln zł, czyli mniej o 8 proc. niż w tym samym okresie ubiegłegoroku. Najczęściej na outdoorze reklamowały się sieci handlowe ioperatorzy komórkowi.
Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w I kwartale bieżącegoroku dokładnie 136 867 686 zł, z czego 3,1 proc. stanowiła reklamazewnętrzna. Tym samym wartość branży out of home była mniejsza o 8proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. - Jest tozwiązane przede wszystkim z tym, że reklamodawcy ostrożnie planująwydatki na początku roku, przesuwając często główny ciężar swoichkampanii na późniejsze okresy - wyjaśnia Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Na rynku out of home wwiększości nie zmieniono w porównaniu z ubiegłym rokiem censprzedaży powierzchni ekspozycyjnych i nie uzupełniono straconychlokalizacji dla nośników typu Premium - dodaje.
Najczęściej na outdoorze reklamowane były w minionym kwartalesieci handlowe i hipermarkety (18,8 proc. udziału w rynku) orazsystemy telefonii komórkowej (14,9 proc.), a nieco rzadziejsamochody (7,9 proc.), środki osobistej pielęgnacji ciała (5,3proc.) oraz odzież i obuwie (3 proc.). Wśród sektorów gospodarczychprzeważała sprzedaż (21,6 proc. wydatków w całej branży),wyprzedzając telekomunikację (17,5 proc.), rozrywkę i kulturę (13,6proc), żywność (13 proc.) oraz motoryzację i transport (9,6 proc.).- Wartość outdoorowych kampanii politycznych stanowiła 1,1 proc.wpływów out of home przede wszystkim za sprawą Prawa iSprawiedliwości - dodaje Lech Kaczoń. - W bieżącym kwartale należyspodziewać się znacznie większych wydatków w tym sektorze związku zkampanią przed wyborami do Parlamentu Europejskiego - zaznacza.
Zestawienie wielkości sprzedaży reklamy out of home zostałoopracowane przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej na podstawiedanych od 14 największych firm działających w tej branży.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r