SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Wyborcza” przed “Faktem”, “Metro” przed “Super Expressem”

“Gazeta Wyborcza” była najchętniej czytanym dziennikiem w okresie od maja do października br. - wynika z badania PBC General. Na drugim miejscu był “Fakt”. Oba tytuły - tak jak zdecydowana większość tytułów - zanotowały jednak spadki czytelnictwa.

W analizowanym okresie po “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 12,80 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 14,12 proc., co dawało dziennikowi wtedy drugie miejsce. Na pozycję drugą z pierwszej spadł tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 14,20 proc. do 12,34 proc.

>>> TVP chce 200 tys. zł od „Faktu”

Na podium znalazł się jeszcze bezpłatny dziennik “Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,86 proc. ludzi (rok wcześniej było to 6,25 proc.). Rok temu zajmował on czwarte miejsce, teraz na tę pozycję z czwartej lokaty spadł “Super Express” (Murator).

W rankingu żaden dziennik nie zanotował wzrostu czytelnictwa. Poza spadkami trzy tytuły utrzymały swoje wyniki sprzed roku, były to “Gazeta Podatkowa”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.

TytułMaj - październik 2011Maj - październik 2010
procent respondentówprocent respondentów
Gazeta Wyborcza12,80%14,12%
Fakt12,34%14,20%
Metro (dziennik bezpłatny)5,86%6,25%
Super Express5,55%6,54%
Rzeczpospolita3,82%4,29%
Przegląd Sportowy3,53%3,84%
Dziennik Gazeta Prawna2,31%3,06%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,08%2,31%
Gazeta Podatkowa0,68%0,68%
Sport0,51%-
Puls Biznesu0,33%0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy0,23%0,23%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Wyborcza” przed “Faktem”, “Metro” przed “Super Expressem”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A17
Pierwsze cztery tytuły to typowe brukowce, kto czyta taki chłam jak Fakt, Wyborcza, SE czy Metro?!!!
odpowiedź
User
jurek
@A17 Zgadzam się. Należy skupić swoją uwagę i poświęcać czas takim tytułom jak "Gazeta Polska" i "Uważam Rze". Uczą tolerancji, szacunku dla innych, pluralizmu myślenia. Krzewią ideę społeczeństwa obywatelskiego...
odpowiedź
User
adam
buachahchachacha,

stwórzcie osobną kategorię:
"Polskie Badania Czytelnictwa prasy koncernu AGORA"

na bank wygra GazWyb, mogę się założyć.

Tyle o rzetelności tych badań.
odpowiedź