Wszystkie dwutygodniki poradnikowe na minusie. „Przyjaciółka” na czele sprzedaży w 2015 roku
W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w 2015 roku wyniosła 252 893 egz. i w porównaniu do 2014 roku spadła o 21,24 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 16,13 proc. do 209 213 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 124 425 egz., po spadku o 26,58 proc. - największym w zestawieniu.
Za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). W badanym okresie sprzedawał się średnio w liczbie 120 096 egz., notując 17,94 proc. straty.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 339 641 | 252 893 | 252 893 | 413 088 | 321 093 | 321 093 |
Tina | 318 187 | 209 213 | 209 213 | 352 939 | 249 494 | 249 455 |
Pani Domu | 188 161 | 124 516 | 124 425 | 245 503 | 169 554 | 169 463 |
Naj | 206 137 | 120 096 | 120 096 | 208 317 | 146 382 | 146 343 |
W grudniu 2015 liderem również była „Przyjaciółka”, której wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 18,43 proc. do 232 702 egz.
Drugie miejsce należało do „Tiny” (194 902 egz.; spadek o 20,91 proc.), zaś z czwartego na trzecie awansowała „Pani Domu” (103 464 egz.; w dół o 27,03 proc.).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Naj”, który spadł na czwartą lokatę - było to 38,56 proc. do 97 216 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 300 260 | 232 702 | 232 702 | 374 447 | 285 268 | 285 268 |
Tina | 287 464 | 194 902 | 194 902 | 358 964 | 246 944 | 246 444 |
Pani Domu | 153 784 | 103 555 | 103 464 | 216 518 | 141 890 | 141 799 |
Naj | 166 463 | 97 216 | 97 216 | 231 528 | 158 549 | 158 216 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dwutygodniki poradnikowe na minusie. „Przyjaciółka” na czele sprzedaży w 2015 roku