Netflix zajmuje połowę czasu polskim widzom streamingu. Player przed Disney+ i TVP VOD
W maju połowa czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych przypadła na Netfliksa. Ponad 6 proc. udziału w rynku pod tym względem zanotowały Player, Disney+ i TVP VOD, a ponad 5 proc. - HBO Max i Canal+ online - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Netfliksa w maju br. odwiedziło 9,96 mln polskich internautów, co cało 33,6 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 36 minut i 10 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na Netfliksa przypadło 50,58 proc. łącznego czasu korzystania przez wszystkich polskich internautów z platform VoD i OTT. To nowy wskaźnik w wynikach Mediapanelu dla tej kategorii, według niego ułożono kolejność w zestawieniu. - Wsłuchując się w głosy z rynku uznaliśmy że zestawienia według tej zmiennej będą lepiej odzwierciedlać charakterystykę kategorii - uzasadniono.
Na Playerze nieco dłużej niż na Disney+ i TVP VOD
Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 2,86 mln internautów (co dało 9,65 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 godziny, 35 minut i 16 sekund. Platforma miała 6,71 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.
Nieco mniejsze udziały osiągnęły Disney+ (6,09 proc.) i TVP VOD (6,03 proc.). Pierwsza platforma zanotowała 2,95 mln użytkowników, 2 godziny, 16 minut i 21 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 9,97 proc. zasięgu, a druga - 2,41 mln internautów, 2 godziny, 45 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania oraz 8,15 proc. zasięgu.
Po ponad 2 mln odwiedzających i 5 proc. udziału w łącznych czasie korzystania miały dwie inne platformy. HBO Max przyciągnęło 2,54 mln użytkowników (8,56 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 29 minut i 27 sekund, co dało 5,73 proc. udziału. Canal+ online odwiedziło natomiast 2,13 mln internautów (7,18 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 48 minut i 36 sekund i zapewniając 5,42 proc. udziału.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów, miał 1,79 mln polskich użytkowników, 6,03 proc. zasięgu, 2 godziny,19 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 3,77 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.
Polsat Box Go tuż przed Polsat Go
W zestawieniu są dwie platformy Cyfrowego Polsatu, z których popularniejszy jest działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go: w zeszłym miesiącu odwiedziło go 1,35 mln internautów (4,56 proc. zasięgu), z których każdy spędziło średnio godzinę, 52 minuty i 12 sekund, co dało 2,29 proc. udziału. Natomiast Polsat Go, z darmowymi treściami i reklamami, zanotował 863,9 tys. użytkowników, 2,91 proc. zasięgu, 2 godziny, 48 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,2 proc. udziału.
Z kolei Viaplay, oferująca głównie transmisje sportowe, przyciągnęła 1,33 mln polskich internautów (4,5 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 33 minuty i 8 sekund. Jej udział w lacznym czasie korzystania z platform streamingowych wyniósł 1,88 proc.
SkyShowtime i vod.pl z ponad milionem użytkowników
Poza pierwszą dziesiątką znalazły się platformy działające od kilku miesięcy. SkyShowtime, który pojawił się w Polsce w połowie lutego, odwiedziło 1,1 mln użytkowników (3,73 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 27 minut i 22 sekundy. Udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyniósł 1,46 proc.
Natomiast vod.pl, który jako bezpłatna platforma ruszył w połowie lutego, po przejęciu od Ringier Axel Springer Polska przez TVN Warner Bros. Discovery, zanotował 1,21 mln odwiedzających, 4,07 proc. zasięgu, 19 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania oraz 0,36 proc. udziału w czasie korzystania ze streamingu
Nie porównujemy tych wyników z danymi z kwietnia, ponieważ w drugiej połowie kwietnia w Mediapanelu wprowadzono pakiet znaczących zmian metodologicznych, wpływających na niektóre statystyki serwisów i aplikacji.
Dołącz do dyskusji: Netflix zajmuje połowę czasu polskim widzom streamingu. Player przed Disney+ i TVP VOD