SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix zajmuje połowę czasu polskim widzom streamingu. Player przed Disney+ i TVP VOD

W maju połowa czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych przypadła na Netfliksa. Ponad 6 proc. udziału w rynku pod tym względem zanotowały Player, Disney+ i TVP VOD, a ponad 5 proc. - HBO Max i Canal+ online - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Serwis streamingowy NetflixSerwis streamingowy Netflix

Netfliksa w maju br. odwiedziło 9,96 mln polskich internautów, co cało 33,6 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 36 minut i 10 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Netfliksa przypadło 50,58 proc. łącznego czasu korzystania przez wszystkich polskich internautów z platform VoD i OTT. To nowy wskaźnik w wynikach Mediapanelu dla tej kategorii, według niego ułożono kolejność w zestawieniu. - Wsłuchując się w głosy z rynku uznaliśmy że zestawienia według tej zmiennej będą lepiej odzwierciedlać charakterystykę kategorii - uzasadniono.

Na Playerze nieco dłużej niż na Disney+ i TVP VOD

Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 2,86 mln internautów (co dało 9,65 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 godziny, 35 minut i 16 sekund. Platforma miała 6,71 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Nieco mniejsze udziały osiągnęły Disney+ (6,09 proc.) i TVP VOD (6,03 proc.). Pierwsza platforma zanotowała 2,95 mln użytkowników, 2 godziny, 16 minut i 21 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 9,97 proc. zasięgu, a druga - 2,41 mln internautów, 2 godziny, 45 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania oraz 8,15 proc. zasięgu.

Po ponad 2 mln odwiedzających i 5 proc. udziału w łącznych czasie korzystania miały dwie inne platformy. HBO Max przyciągnęło 2,54 mln użytkowników (8,56 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 29 minut i 27 sekund, co dało 5,73 proc. udziału. Canal+ online odwiedziło natomiast 2,13 mln internautów (7,18 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 48 minut i 36 sekund i zapewniając 5,42 proc. udziału.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów, miał 1,79 mln polskich użytkowników, 6,03 proc. zasięgu, 2 godziny,19 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 3,77 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Polsat Box Go tuż przed Polsat Go

W zestawieniu są dwie platformy Cyfrowego Polsatu, z których popularniejszy jest działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go: w zeszłym miesiącu odwiedziło go 1,35 mln internautów (4,56 proc. zasięgu), z których każdy spędziło średnio godzinę, 52 minuty i 12 sekund, co dało 2,29 proc. udziału. Natomiast Polsat Go, z darmowymi treściami i reklamami, zanotował 863,9 tys. użytkowników, 2,91 proc. zasięgu, 2 godziny, 48 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,2 proc. udziału.

Z kolei Viaplay, oferująca głównie transmisje sportowe, przyciągnęła 1,33 mln polskich internautów (4,5 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 33 minuty i 8 sekund. Jej udział w lacznym czasie korzystania z platform streamingowych wyniósł 1,88 proc.

SkyShowtime i vod.pl z ponad milionem użytkowników

Poza pierwszą dziesiątką znalazły się platformy działające od kilku miesięcy. SkyShowtime, który pojawił się w Polsce w połowie lutego, odwiedziło 1,1 mln użytkowników (3,73 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 27 minut i 22 sekundy. Udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyniósł 1,46 proc.

Natomiast vod.pl, który jako bezpłatna platforma ruszył w połowie lutego, po przejęciu od Ringier Axel Springer Polska przez TVN Warner Bros. Discovery, zanotował 1,21 mln odwiedzających, 4,07 proc. zasięgu, 19 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania oraz 0,36 proc. udziału w czasie korzystania ze streamingu

Nie porównujemy tych wyników z danymi z kwietnia, ponieważ w drugiej połowie kwietnia w Mediapanelu wprowadzono pakiet znaczących zmian metodologicznych, wpływających na niektóre statystyki serwisów i aplikacji.

Dołącz do dyskusji: Netflix zajmuje połowę czasu polskim widzom streamingu. Player przed Disney+ i TVP VOD

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bronek
Co to w ogóle za analiza na podstawie danych z pupy? XD Trzeba było od razu wstawić sobie Playera przed Netflixem.
odpowiedź
User
Fan
Co to jest za analiza. Na TVP VOD ludzie spędzają więcej czasu niż na playerze, więc używamy innego wskaźnika niż w miesiącach poprzednich. Trochę chore
odpowiedź
User
play@netf@blekota
Co to w ogóle za analiza na podstawie danych z pupy? XD Trzeba było od razu wstawić sobie Playera przed Netflixem.
Analizatorzy nie dostrzegli że ludzie na Playerach czy Netfixach raczej nie kiszą ogóra. Znaczy kiszą ale ziomki królika :P
odpowiedź