Większe wpływy z reklam w sieci
Nawet 400 mln zł może być wart rynek reklamy w Internecie w 2007 r. To więcej niż dotychczas szacowano.
Jak podaje "Rzeczpospolita", IAB Polska, organizacja firm działających na rynku internetowym, oceniła ostatnio, że zarówno ubiegłoroczne wydatki na reklamę internetową, jak i tegoroczną ich prognozę należy skorygować w górę. Trzeba bowiem uwzględnić - wcześniej nieszacowane - wydatki na reklamę w wyszukiwarkach i reklamę kontekstową (dostosowaną do treści wyświetlanych stron).
Według IAB Polska wyniosły one w ubiegłym roku 60 mln zł i w efekcie rynek reklamy internetowej był wart nie 215 mln, lecz 275 mln zł. Natomiast w tym roku na reklamę w sieci wydanych może być nie 305 mln zł, jak wcześniej przewidywała IAB, ale nawet o 110 mln zł więcej.
Szybki wzrost nakładów na reklamę w Internecie potwierdzają też analitycy CR Media Consulting w raporcie o rynku reklamy Ad. Media Raport. Według nich w I półroczu 2007 r. firmy wydały na nią ponad 157 mln zł, czyli o prawie 47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wciąż jednak nakłady te nie przewyższyły wydatków na reklamę w radiu. Taka zmiana zaszła już w Wielkiej Brytanii. W Polsce - według specjalistów - stanie się to za dwa - trzy lata. W tym półroczu radio zagarnęło 232,4 mln zł z całej puli reklam, ale odnotowało dużo słabszy niż cały rynek wzrost wpływów z reklam - 4,6 proc.
Jak pisze "Rz", do Internetu trafiają coraz większe pieniądze, gdyż reklamodawcy biorą pod uwagę nie tylko liczbę potencjalnych klientów, ale również ich rosnącą aktywność w sieci. Przeciętny użytkownik spędza w niej teraz 31 godzin miesięcznie, o pięć godzin więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Większe wpływy z reklam w sieci