Wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła w II kw. do 1081 mln zł
Wartość rynku reklamy telewizyjnej w II kwartale wyniosła 1081 mln zł i była wyższa o 8,5% niż przed rokiem, podał TVN powołując się na dane Starlink (dla całego rynku) oraz szacunki własne. TVN podał, że jego własne przychody w tym segmencie wzrosły o 4,8% r/r do 365 mln zł.
Udział grupy TVN w całym rynku reklamy telewizyjnej w II kw. spadł do 34,7% wobec 35,2% przed rokiem, wynika z prezentacji dla inwestorów. Udział Polsatu w tym okresie miał wzrosnąć do 25,9% wobec 24,6% przed rokiem.
"Wzrost TVN poniżej dynamiki rynku odzwierciedla mniej korzystną porównywalną bazę przychodów po szybszym niż konkurencja odzyskaniu większości strat reklamowych z kwietnia 2010 jeszcze w II kw. 2010" - czytamy w prezentacji.
Udziały w rynku reklamy TV (źródło: prezentacja TVN)
Równocześnie z wynikami za I połowę roku TVN podał prognozę, w której jednym z założeń jest przyśpieszenie wzrostu wartości rynku reklamy telewizyjnej "ze średniego jednocyfrowego poziomu w roku 2011 do wysokiego jednocyfrowego w roku 2012". TVN prognozuje, że osiągnie w tym roku wynik EBITDA na poziomie ok. 680 mln zł, a w przyszłym roku - na poziomie ok. 770 mln zł.
W I poł. 2011 roku spółka miała 27,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 34,07 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1305,95 mln zł wobec 1203,88 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 340,24 mln zł wobec 324,68 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła w II kw. do 1081 mln zł