SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat oczekuje jednocyfrowego wzrostu na rynku reklamy tv w 2021 roku

- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to - tak jak komunikowaliśmy wcześniej - spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej - według ostatnich raportów Starcomu - powinien mieć dynamikę w okolicy 7 proc. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5 proc. pewnie wydaje się realny - uważa Stanisław Jankowski, prezes Telewizji Polsat.

Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Grupa Cyfrowy Polsat zaprezentowała w czwartek swoje wyniki finansowe za I kwartał 2021 roku. W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat (należą do niej m.in. Telewizja Polsat, Polkomtel i Eleven Sports) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,9 proc. do 2,99 mld zł i zysku netto ze 183,8 do 390,4 mln zł. Każdy abonent płaci firmie średnio 90,5 zł miesięcznie, o 6 proc. więcej niż przed rokiem.

Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat pytany o prognozy na kolejny kwartał i cały 2021 rok jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej odpowiedział, że oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu osiągnie „średni jednocyfrowy wzrost w 2021 r., natomiast rynek reklamy internetowej ma szansę wzrosnąć o 8-8,5% w całym roku”.

- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to – tak jak komunikowaliśmy wcześniej – spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej – według ostatnich raportów Starcomu – powinien mieć dynamikę w okolicy 7 proc. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5 proc. pewnie wydaje się realny – stwierdził podczas wideokonferencji z dziennikarzami.

"Dobrze przyjęta ramówka"

Zdaniem Janowskiego rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu był "w miarę płaski, skurczył się o około 1 proc".

- Musimy pamiętać, że w zeszłym roku I kwartał był „zdrową bazą”, jeszcze kwartał był niedotknięty COVID-19, w tym kontekście rynek jest prawie płaski. Nasza pozycja i nasze przychody z reklamy i sponsoringu w wzrosły o 3,4 proc. To bardzo dobry wynik. W efekcie nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29,5 proc. Jeśli chodzi o ten kwartał, to od siebie dodam, że był bardzo dobry, mieliśmy mocne wyniki oglądalności. Dobrze przyjęta ramówka, jednocześnie bardzo satysfakcjonująca sprzedaż reklamowa i realizacja wszystkich zapowiadanych synergii po akwizycji Interia.pl - ocenił Janowski.

Podczas ostatniego spotkania (podsumowującego cały 2020 rok dla Grupy Cyfrowy Polsat) szef Telewizji Polsat mówił o szacunkach na poziomie 6-6,5 proc.

Przychody z reklamy i sponsoringu grupy Telewizji Polsat wzrosły o 3,4 proc. w I kw. 2021 r. i wyniosły 271 mln zł, a ogólny udział w rynku reklamy telewizyjnej i sposoringu Grupy wyniósł 29,5 proc. Łącznie Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, internetu i usług telefonicznych.

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 32,21 proc - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem przychodów z reklam był Polsat.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat oczekuje jednocyfrowego wzrostu na rynku reklamy tv w 2021 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl