SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W radiu reklamowo najbardziej w górę Jedynka i Trójka, w dół tylko VOX FM (TOP 10)

Wpływy reklamowe większości czołowych stacji radiowych wzrosły od kilku do kilkudziesięciu procent. Najwięcej zyskały Program I i III Polskiego Radia, a w czołowej dziesiątce jako jedyne straciło VOX FM - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Od stycznia do listopada ub.r. radio ogółem zarobiło cennikowo na reklamach blisko 4 mld zł. Było to 18,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Liderem przychodów reklamowych wśród stacji radiowych niezmiennie jest RMF FM. Rozgłośnia ta przez pierwszych 11 miesięcy ub.r. zarobiła z reklam ponad 1,17 mld zł, o 14,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosły też wpływy zajmującego drugie miejsce Radia ZET - o 18,1 proc., do 668,8 mln zł.

Największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowały w omawianym okresie dwie główne stacje Polskiego Radia. Przychody reklamowe Jedynki wzrosły o 57 proc. - do 119,9 mln zł, a Trójki - o 34,7 proc. - do 203,5 mln zł.

Znacznie wyższe niż przed rokiem, o ponad 20 proc., wpływy z reklam miało radio TOK FM - wyniosły one 74,8 mln zł. Wzrosły również przychody reklamowe kilku stacji sieci radia Eska. Warszawska Eska zarobiła na reklamach 21,7 proc. więcej (blisko 57 mln zł), wrocławska Eska - 8,3 proc. więcej (51,9 mln zł), a Eska Poznań - 0,09 proc. więcej (nieco ponad 49 mln zł).

Radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiło na reklamie o 14,9 proc. więcej - 49,4 mln zł.
Spadek wpływów z reklam zanotowało natomiast VOX FM - były one niższe o 6,4 proc. o przychodów Eski Rock rok wcześniej, której większość częstotliwości VOX FM przejęło z początkiem ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2013

I-XI 2014

zmiana proc.

RMF FM

1 019 395 265 zł

1 171 335 750 zł

14,9

Radio ZET

668 771 097 zł

789 582 175 zł

18,1

Program III Polskiego Radia

151 112 960 zł

203 520 860 zł

34,7

Program I Polskiego Radia

76 383 400 zł

119 921 350 zł

57

TOK FM

62 242 030 zł

74 821 720 zł

20,2

Eska Warszawa

46 796 140 zł

56 972 570 zł

21,7

VOX FM

55 750 480 zł

52 162 530 zł*

-6,4

ESKA Wrocław

47 905 516 zł

51 875 464 zł

8,3

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

42 968 544 zł

49 356 762 zł

14,9

Eska Poznań

48 977 424 zł

49 019 360 zł

0,09

razem

3 384 374 038 zł

3 999 163 435 zł

18,2

*dane Eski Rock

Dołącz do dyskusji: W radiu reklamowo najbardziej w górę Jedynka i Trójka, w dół tylko VOX FM (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mario
ok, tylko czemu dane eski rock są w drugiej rubryce?
0 0
odpowiedź
User
Mradar
Publiczne radio, oplacane z abonamentu za publiczne pieniadze pod przykrywka misji zarabia najwiecej!
I emituje najwiecej reklam. To takie smutne, w trojce po serwisie reklamy lecą prawie 10 minut.
Gdyby te pieniadze dawaly jeszcze ambitną zawartość na antenie jednak wiecej reklam to wiecej sieczki dla targetu reklamodawcow. Publiczne radio! skandal!
0 0
odpowiedź
User
polejwoda
@Mradar
Pewnie nie zauważyłeś, że najwięcej zarobiły 2 komercyjne molochy, które co kilka minut mają solidny blok reklamowy, a poza tym wyróżniają się muzyczną tandetą i zachętą do wysyłania sms-ków i ratowania budżetów stacji. Ja poradziłem sobie z publicznym radiem- przestałem płacić abonament! A muzycznie i tak żadne Bzdety i Srety mu nie dorównają!
0 0
odpowiedź