W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół
O ponad 26 proc. w II kwartale br. wzrosła globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 22,5 miliona urządzeń z kategorii wearables. To o 26,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (17,8 mln).
W różnych kierunkach podążają dwa główne segmenty rynku. W przypadku podstawowych urządzeń, nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, zaobserwowano wzrost o 48,8 proc. r/r, podczas gdy sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych, zmalała o 27,2 proc.
Do takiego stanu rzeczy najbardziej przyczyniła się firma Apple, która jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym o 56,7 proc., z 3,6 miliona do 1,6 miliona sztuk.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 28,7 proc. r/r) i zdobyła 25,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,1 mln sprzedanych urządzeń, +2,5 proc. r/r, 14 proc. udz. w ryn.). Trzecie było Apple (7 proc. udz. w ryn.), a Top 5 uzupełniły firmy Garmin (6,9 proc.) i Lifesense (4,6 proc.).
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W II KW. 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2016 SPRZEDAŻ |
II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2015 SPRZEDAŻ |
II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit |
5.7 |
25.4% |
4.4 |
24.9% |
28.7% |
2. Xiaomi |
3.1 |
14.0% |
3.1 |
17.2% |
2.5% |
3. Apple |
1.6 |
7.0% |
3.6 |
20.3% |
-56.7% |
4. Garmin |
1.6 |
6.9% |
0.8 |
4.2% |
106.7% |
5. Lifesense |
1.0 |
4.6% |
0.0 |
0.0% |
N/A |
Pozostałe |
9.5 |
42.1% |
5.9 |
33.3% |
59.3% |
SUMA |
22.5 |
100.0% |
17.8 |
100.0% |
26.1% |
Dołącz do dyskusji: W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół