125 mln urządzeń wearables zostanie sprzedanych w 2018 r.. Na rynku smartwatch liderem Apple
W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 124,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 8,2 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC.
Szacowane przez IDC na ten rok tempo wzrostu jest co prawda niższe niż odnotowane w roku ubiegłym (+10,3 proc.), ale kolejne lata mają przynieść powrót do dwucyfrowych wskaźników.
W 2022 roku za 44,6 proc. sprzedaży mają odpowiadać smartwatche. Natomiast w przypadku zegarków o podstawowej funkcjonalności sprzedaż ma rosnąć w latach 2018-2022 średnio o 7,4 proc. rocznie, ale ich udział w całym rynku wearables ma spaść z 23,7 proc. do 19,7 proc. Z kolei opaski mają w prognozowanym okresie sprzedawać się w podobnych ilościach, na poziomie ok. 45 milionów rocznie.
W rynku smartwatch liderem Apple z jego zegarkiem Watch.
Według IDC, mniejsze znaczenie, aczkolwiek przy szybkim tempie wzrostu, będą miały produkty, które można nosić na uszach i na ubraniu.
Dołącz do dyskusji: 125 mln urządzeń wearables zostanie sprzedanych w 2018 r.. Na rynku smartwatch liderem Apple