Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem
W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.
Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.
Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.
Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).
Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W IV KW. 2018 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | IV KW. 2018 SPRZEDAŻ | IV KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU | IV KW. 2017 SPRZEDAŻ | IV KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 16.2 | 27.4% | 13.3 | 29.6% | 21.5% |
2. Xiaomi | 7.5 | 12.6% | 5.2 | 11.6% | 43.3% |
3. Huawei | 5.7 | 9.6% | 1.6 | 3.6% | 248.5% |
4. Fitbit | 5.5 | 9.4% | 5.4 | 11.9% | 3.0% |
5. Samsung | 4.0 | 6.8% | 2.0 | 4.3% | 105.6% |
Pozostałe | 20.3 | 34.3% | 17.6 | 38.9% | 15.6% |
SUMA | 59.3 | 100.0% | 45.1 | 100.0% | 31.4% |
W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.
Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W 2018 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | 2018 SPRZEDAŻ | 2018 UDZIAŁ W RYNKU | 2017 SPRZEDAŻ | 2017 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 46.2 | 26.8% | 33.1 | 24.5% | 39.5% |
2. Xiaomi | 23.3 | 13.5% | 16.1 | 11.9% | 44.6% |
3. Fitbit | 13.8 | 8.0% | 15.4 | 11.4% | -10.0% |
4. Huawei | 11.3 | 6.6% | 4.6 | 3.4% | 147.3% |
5. Samsung | 10.7 | 6.2% | 5.8 | 4.3% | 85.1% |
Pozostałe | 66.8 | 38.8% | 60.0 | 44.4% | 11.2% |
SUMA | 172.2 | 100.0% | 135.0 | 100.0% | 27.5% |
Dołącz do dyskusji: Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem