W długi weekend każdy Polak oglądał telewizję przez ponad 4 godziny
Prawie 4 godz. i 18 min. - tyle średnio czasu przed telewizorem wkażdy dzień tzw. długiego weekendu (od 11 do 14 czerwca br.)spędził statystyczny Polak. Hitem tych czterech dni były transmisjez festiwalu w Opolu, a najpopularniejszą stacją - Jedynka.
Rok temu, długi weekend z Bożym Ciałem, przypadał pod koniecmaja, a czas oglądania telewizji był wtedy krótszy o niecałe 3minuty - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch przygotowanych na zlecenie portaluWirtualnemedia.pl.
Na czele dwudziestu najpopularniejszych programów weekenduznalazły się dwie transmisje z festiwalu w Opolu -pierwsza część koncertu "Superduety" z widownią wynoszącą 5,26 mlnosób i pierwsza część "Superjedynek", którą obejrzało 4,69 mlnwidzów (więcej na temat oglądalności Opola). Trzecią pozycję zająłniedzielny serwis sportowy Jedynki po "Wiadomościach" - przyciągnąłprzed ekrany 4,54 mln widzów.
W rankingu dominują pozycje TVP 1, TVP 2, dwamiejsca zajmuje TVN, a tylko jedno - Polsat (film "Ryzykanci" namiejscu 20. z 2,85 mln oglądających). Do zestawienia nie weszły dwamecze Ligi Światowej Siatkówki pomiędzy Brazylią a Polską, którepokazywała stacja Zygmunta Solorza-Żaka. Spotkania te,transmitowane w Polsacie w sobotnie i niedzielne popołudnia,zgromadziły średnio 1,39 mln widzów przy udziale na poziomie 15,36proc.
Top 20 programów w okresie od11 do 14 czerwca br. | ||||
Wszyscy 4+ | ||||
Program | Stacja | Data | AMR | SHR % |
OPOLE2009 - SUPERDUETY /TRANSMISJA/ | TVP1 | 14-06-2009 | 5 263 109 | 36,06% |
OPOLE 2009 - SUPERJEDYNKI /TRANSMISJA/ | TVP1 | 13-06-2009 | 4 692 621 | 34,64% |
SPORT/SERWIS SPORT./ | TVP1 | 14-06-2009 | 4 545 644 | 36,96% |
DLACZEGO NIE! /FILM KOM.POL./ | TVP2 | 11-06-2009 | 4 166 721 | 28,73% |
BARWYSZCZESCIA /SER.POL./ | TVP2 | 11-06-2009 | 4 126 778 | 29,89% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 11-06-2009 | 4 089 767 | 42,28% |
FAMILIADA /TELETURNIEJ/ | TVP2 | 14-06-2009 | 4 026 072 | 40,46% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 11-06-2009 | 3 916 862 | 37,36% |
OPOLE2009 - KABARETON /TRANSMISJA/ | TVP1 | 13-06-2009 | 3 814 130 | 43,97% |
NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ | TVP2 | 12-06-2009 | 3 777 052 | 28,25% |
WIADOMOSCI | TVP1 | 11-06-2009 | 3 737 877 | 29,94% |
OPOLE 2009 - PREMIERY /TRANSMISJA/ | TVP1 | 12-06-2009 | 3 697 594 | 29,82% |
KLAN /TELENOWELA POL./ | TVP1 | 11-06-2009 | 3 626 878 | 37,35% |
OPOLE 2009 - GWIAZDORSKIE TOWARZYSTWOMUZYCZNO-WOKALNE /TRANSM./ | TVP1 | 12-06-2009 | 3 607 017 | 26,05% |
PLEBANIA /TELENOW.POL./ | TVP1 | 11-06-2009 | 3 494 091 | 35,34% |
FAKTY | TVN | 11-06-2009 | 3 369 504 | 29,27% |
ZLOTOPOLSCY /TELENOWELA/ | TVP2 | 14-06-2009 | 3 010 109 | 30,94% |
WYGRAC ZE SMIERCIA /FILM USA/ | TVN | 12-06-2009 | 2 999 054 | 21,90% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 11-06-2009 | 2 942 413 | 31,79% |
RYZYKANCI /FILM SENS. USA/ | Polsat | 11-06-2009 | 2 849 318 | 19,77% |
Najpopularniejszym kanałem w okresie od 11 do 14 czerwcabr. była TVP 1 z udziałem na poziomie 23,24 proc. Na drugimiejscu znalazła się TVP 2 (miała 15,25 proc. udziału), a dalejuplasowały się: Polsat (14,05 proc.) i TVN (12,62 proc.).
Udziały stacji 11 -14.06.2009 | ||
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Kanał | SHR % | SHR % |
TVP1 | 23,42% | 21,03% |
TVP2 | 16,68% | 15,25% |
Polsat | 14,05% | 16,09% |
TVN | 12,62% | 13,95% |
TVPINFO | 4,41% | 2,71% |
TVN24 | 2,38% | 1,69% |
TV4 | 2,20% | 2,52% |
TVN7 | 1,76% | 2,11% |
PULS | 1,02% | 0,86% |
Disney Channel | 0,93% | 0,76% |
Dołącz do dyskusji: W długi weekend każdy Polak oglądał telewizję przez ponad 4 godziny