W 2015 r. wydatki reklamowe wyniosą 570 mld dolarów
W 2015 roku firmy na całym świecie przeznaczą na reklamy 569,65 miliarda dolarów, czyli o 5,7 proc. więcej niż w roku 2014 - prognozuje eMarketer.
W 2016 roku globalne wydatki reklamowe mają przekroczyć granicę 600 miliardów dolarów, a w roku 2019 - 700 miliardów dolarów. Każdy kolejny rok ma przynieść wzrost na poziomie ok. 5-6 proc.
Najszybciej nakłady na reklamę maja w omawianym okresie rosnąć w Ameryce Łacińskiej, a najwolniej - w Europie Zachodniej. Najwięcej środków na reklamę mają w tym roku przeznaczyć reklamodawcy w Ameryce Północnej (195,26 mld USD), ale w 2019 roku na pozycję lidera wskoczyć ma region Azji i Pacyfiku.
Wydatki reklamowe w przestrzeni cyfrowej mają w bieżącym roku zwiększyć się o 18 proc., do 170,17 miliarda dolarów, stanowiących blisko 30 proc. wartości całego rynku reklamy.
Ponadto analitycy eMarketera szacują, że rynek internetowej reklamy mobilnej osiągnie w tym roku wartość 72,06 miliarda dolarów, a w roku 2019 będzie to blisko 200 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: W 2015 r. wydatki reklamowe wyniosą 570 mld dolarów