„Vogue Polska” z pierwszą podwyżką ceny, drożeje o 3 zł
Cena egzemplarzowa miesięcznika „Vogue Polska” (Visteria) wzrosła z 16,90 do 19,90 zł. Magazyn podrożał pierwszy raz w ciągu 4,5 roku obecności na rynku.
16,90 zł kosztował jeszcze czerwcowy numer „Vogue Polska”. Za lipcowo-sierpniowe wydanie trzeba już było zapłacić 19,90 zł, przy czym miało ono znacznie większą objętość (400 stron).
19,90 zł kosztuje też wrześniowe wydanie magazynu, które właśnie trafia do sprzedaży. Liczy 328 stron.
- Cena egzemplarzowa magazynu została zmieniona na stałe. Wynika ona z dużych podwyżek cen papieru, kosztów druku, ale też rosnących cen transportu i dystrybucji - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Szymon Machnikowski, dyrektor marketingu i PR w „Vogue Polska”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
„Vogue Polska” kosztował 16,90 zł od pojawienia się w Polsce na początku 2018 roku. W br. podrożało wiele gazet i czasopism,.Tygodniki „Do Rzeczy” i „Newsweek Polska” podwyżki wprowadziły na początku br., a już w kwietniu podrożały kolejny raz - ten pierwszy łącznie o 2 zł, a drugi o 1,40 zł.
„Vogue Polska” nie został zgłoszony do audytu sprzedażowego realizowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa. Według danych Kantar Media od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe magazynu wyniosły 66,39 mln zł, o 89 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wydająca go firma Visteria w 2020 roku zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 27,73 proc. do 13,88 mln zł i kosztów operacyjnych o 28,5 proc. do 17,09 mln zł. Strata netto spółki zmalała o 35,37 proc. do 3,19 mln zł.
W ub.r. przedłużyła o pięć lat licencję na wydawanie „Vogue’a”.
Dołącz do dyskusji: „Vogue Polska” z pierwszą podwyżką ceny, drożeje o 3 zł