Vixa Games szykuje się do wejścia na giełdę, chce pozyskać ok. 3 mln zł na nowe gry
Spółka Vixa Games rozpoczęła ofertę publiczną, z której chce pozyskać ok. 3 mln zł. Środki mają posłużyć do ukończenia prac nad grą "The Crackpet Show" oraz produkcji dwóch kolejnych tytułów - poinformował podczas konferencji prezes Juliusz Mićko. Firma planuje debiut na rynku NewConnect.
W ramach oferty Vixa Games chce wyemitować do 183,4 tys. akcji. Cena emisyjna jednego waloru to 16,36 zł. Łącznie po ofercie spółka może posiadać ok. 1,28 mln akcji, co przy cenie emisyjnej oznaczałoby wycenę spółki na poziomie prawie 21 mln zł.
Zapisy na akcje producenta gier odbędą się w dniach 15-29 listopada.
Wszyscy obecni akcjonariusze spółki podpisali umowy ograniczające sprzedaż akcji. Lock-up ma potrwać dwanaście miesięcy od debiutu na NewConnect, a objęte nim jest 100 proc. obecnych walorów spółki. Złamanie umowy przez akcjonariuszy ma skutkować karami.
Wpływy z oferty publicznej mają pozwolić Vixa Games m.in. na zakończenie prac nad grą "The Crackpet Show", której premiera w formule tzw. wczesnego dostępu na Steam planowana jest na 16 grudnia. Docelowo tytuł ma pojawić się również na konsolach Nintendo Switch, Xbox i PlayStation. Budżet produkcji to 1,4 mln zł. Wydawcą jest Ravenage Games.
Większość środków z emisji ma trafić na produkcję planowanych na 2023 rok gier: "Horrorchero" (tytuł z gatunku surivival horror) oraz "Caravan" (gra handlowa inspirowana serią filmów "Mad Max"). Budżety mają sięgnąć odpowiednio 1,5 mln zł i 1,2 mln zł.
"Dino Galaxy Tennis" szykowany w wersjach na konsole
W pierwszym kwartale przyszłego roku na konsole Nintendo Switch ma trafić gra "Dino Galaxy Tennis", a w II-III kw. produkcja ma pojawić się na Xbox. Budżet produkcji to ok. 0,6 mln zł, a przewidywana przez Vixa Games sprzedaż wynosi 50 tys. kopii. Tytuł jest od marca dostępny na komputerach PC - według danych SteamDB po premierze w grę grało jednocześnie siedem osób.
Prezes podał, że poprzednie tytuły studia - "Jumping Joe!" oraz "Love Colours" - osiągnęły progi rentowności. Sprzedaż "Jumping Joe", którego premiera miała miejsce w 2019 roku, na Nintendo Switch szacowana jest na ponad 150 tys. sztuk, a liczba pobrań mobilnych przekroczyła 500 tys. Szacunkowa liczba pobrań "Love Colours" na platformach mobilnych to ponad 150 tys. Przewidywana liczba pobrań gry na Nintendo Switch (premiera miała miejsce w III kw. 2021) wynosi ponad 50 tys.
Zgodnie z dokumentem ofertowym, opublikowanym na stronie internetowej spółki, przychody ze sprzedaży produktów Vixa Games po trzech kwartałach 2021 roku wyniosły 106 tys. zł, a strata netto 67 tys. zł. Na koniec września spółka miała 77 tys. zł gotówki.
Dołącz do dyskusji: Vixa Games szykuje się do wejścia na giełdę, chce pozyskać ok. 3 mln zł na nowe gry