„Viva” i „Życie na gorąco” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół (Top10)
W okresie od stycznia do listopada 2017 roku wydatki na reklamę w magazynach wzrosły rok do roku o 4,8 proc. W tym okresie mniej zarobiły „Twój Styl” i „Wprost”, z kolei „Viva” i „Życie na gorąco” zwiększyły wpływy z reklam o ponad jedną czwartą.
Wpływy reklamowe magazynów w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2017 roku wyniosły 3,87 mld zł. Były o 4,8 proc. wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie najchętniej wybieranym przez reklamodawców magazynem pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który w omawianym okresie zarobił na reklamach 243,2 mln zł. Mimo, że przychody tytułu spadły w skali roku o 1,6 proc., utrzymuje on pozycję lidera.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do dwutygodnika „Viva”, którego wpływy z reklam wzrosły w skali roku o 26 proc., z 165,6 do 208,6 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” z przychodami reklamowymi w wysokości 156,2 mln zł, czyli 1,2 proc. wyższymi w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.
Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołówce magazynów o najwyższych przychodach z reklam najwyższy wzrost zanotował tygodnik „Życie na gorąco”. Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 25,2 proc., z 69,7 do 87,3 mln zł.
Dwucyfrowe wzrosty zanotowały też: dwutygodnik „Party” i miesięcznik „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 10,7 proc. - do 112 mln zł, a w drugim – o 18,4 proc., do 111,3 mln zł.
„Newsweek Polska” zarobił w okresie styczeń-listopad br. 103,2 mln zł (2,8 proc. więcej w skali roku), „Przyjaciółka” zwiększyła przychody z reklam o 9,2 proc., do 87,1 mln zł, a „Show” - o 2,1 proc., do 79,1 mln zł.
„Wprost” był w omawianym okresie drugim po „Twoim Stylu” magazynem z listy, który miał mniejsze przychody. Rok do roku spadły o 17,7 proc. - z 119 mln zł do 97,9 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2016 |
I-XI 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
247 162 251 zł |
243 203 591 zł |
-1,6 |
VIVA |
165 628 724 zł |
208 648 423 zł |
26 |
TELE TYDZIEŃ |
154 369 160 zł |
156 161 630 zł |
1,2 |
PARTY |
101 184 613 zł |
112 012 232 zł |
10,7 |
PANI |
94 020 732 zł |
111 344 492 zł |
18,4 |
NEWSWEEK POLSKA |
100 417 231 zł |
103 192 977 zł |
2,8 |
WPROST |
119 026 938 zł |
97 947 217 zł |
-17,7 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
69 673 067 zł |
87 257 337 zł |
25,2 |
PRZYJACIÓŁKA |
79 754 553 zł |
87 123 816 zł |
9,2 |
SHOW |
77 524 101 zł |
79 141 721 zł |
2,1 |
wszystkie magazyny |
3 694 323 465 zł |
3 872 842 991 zł |
4,8 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” i „Życie na gorąco” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół (Top10)