Nadawca naziemnej telewizji złożył wniosek upadłość. „Z ostrożności procesowej”
Spółka Red Carpet TV, nadawca stacji Vidoc TV, której emisję naziemną przerwano, złożyła wniosek o ogłoszenie swojej upadłości. Wyjaśnia, że zdecydowała się na to jedynie „z ostrożności procesowej”, ponieważ jest w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego.

W komunikacie giełdowym Red Carpet Media Group, jedynego udziałowca Red Carpet TV, podano, że wniosek o ogłoszenie upadłości tej drugiej spółki, złożony 28 lutego, został wpisany do repertorium GU (sygn. akt WAI M/GU/85/2025).
– Wniosek ten został złożony rutynowo jedynie z wymogów formalnych i nie ma wpływu na działalność spółki. Pierwszeństwo przed upadłością ma toczące się postępowanie restrukturyzacyjne – podkreślono.
O rozpoczęciu tego postępowania poinformowano na początku marca. Zarząd Red Carpet Media Group zapewnia, że jego intencją jest restrukturyzacja spółki i kontynuowanie działalności.
– Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości wynika wyłącznie z ostrożności w wypełnieniu obowiązków nałożonych na członków zarządu. Działanie takie ma oparcie w przepisach prawa, gdyż zarówno w Prawie restrukturyzacyjnym, jak i Prawie upadłościowym, wprowadzono regulacje, zgodnie z którymi w przypadku złożenia wniosku restrukturyzacyjnego i wniosku o ogłoszenie upadłości, w pierwszej kolejności rozpoznaje się wniosek restrukturyzacyjny – zaznaczono.
Podkreślono, że „wdrażany proces restrukturyzacji ma charakter priorytetowy i ma służyć uniknięciu upadłości poprzez zawarcie układu z wierzycielami”, zaś „w przypadku zatwierdzenia układu w postępowaniu restrukturyzacyjnym, wniosek upadłościowy zostanie cofnięty”.
Na jak długo Vidoc TV zniknął z telewizji naziemnej?
Do spółki Red Carpet TV, założonej jesienią 2023 roku, wiosną ub.r. Red Carpet Media Group przeniosła zorganizowaną część swojej działalności, obejmującą m.in. emisję stacji telewizyjnych.
W połowie lutego br. przerwano emisję Vidoc TV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, o czy zdecydował jego operator techniczny Emitel. Jak już informowaliśmy, w efekcie działań prawnych Emitela komornik sądowy zajął udziały Red Carpet TV należące do Red Carpet Media Group.
Dlaczego Emitel podjął takie kroki? Red Carpet Media Group wyjaśniła, że chodzi o „zaspokojenia zobowiązań Spółki zależnej Red Carpet TV Sp. z o.o. (na dzień zawartej Ugody 5.091.202,83 PLN ) z tytułu zapewnienia dostępu do MUX-8”.
W czwartkowym komunikacie firma przyznała, że przerwa w emisji naziemnej Vidoc TV „nabrała cech przerwy, która wystąpiła i będzie się utrzymywać przez czas niemożliwy obecnie do zdefiniowania, również ze względu na rozpoczęty proces restrukturyzacyjny, a więc utraciła cechy przerwy doraźnej o charakterze technicznym”.
W czwartkowym komunikacie wskazano możliwe skutki prawne przerwy w emisji naziemnej Vidoc TV. – Zapisy koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynikające z ustawy z dnia 29 grudnia 1992 dopuszczają 3 [trzy] miesięczną ciągła przerwę w nadawaniu programu, która nie wywołuje skutków prawnych związanych z koncesją. Jednocześnie przedmiotowa sytuacja analizowana jest pod kątem art 256 p.r. dot. niedopuszczalności wypowiadania umów – opisano.
Ta przerwa ma też wpływ na finanse Red Carpet Media Group. – Skutki przerwy w nadawaniu naziemnym programu ViDoc, na chwilę obecną, są trudne do oszacowania pod względem rozmiarów, jednak zdaniem Zarządu Emitenta (czyli Red Carpet Media Group – przyp.) mogą być istotne. Powyższe, dodatkowo stanowi zaburzenie realizacji pełnej strategii obranej przez Spółkę zależną, co oznacza utratę jednego z istotnych kierunków – przyznano.
Duża strata Red Carpet Media Group
Wyniki Red Carpet TV pociągnęłay w dół rentowność całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. Jak już informowaliśmy w czwartym kwartale 2024 roku w ujęciu jednostkowym, spółka Red Carpet Media Group wypracowała wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.
Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji nadawnych przez Red Carpet TV należy m.in. działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go.
Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.
W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.
CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+
W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Nadawca naziemnej telewizji złożył wniosek upadłość. „Z ostrożności procesowej”