Viaplay zyskuje klientów w Polsce. Ograniczono stratę
Na koniec marca platforma Viaplay miała więcej subskrybentów w Polsce niż rok wcześniej. Viaplay Group przy wzroście kwartalnych przychodów o 5 proc. osiągnęła 605 mln koron zysku netto.
Viaplay na koniec marca br. miała 1,624 mln subskrybentów w krajach, z których chce się wycofać, czyli Polsce, Wielkiej Brytanii i krajach bałtyckich. Rok wcześniej z platformy korzystało tam 1,621 mln klientów, a na koniec ub.r. - 1,659 mln.
Kwartalne przychody Viaplay Group na tych rynkach zwiększyły się o 15,2 proc. do 298 mln koron szwedzkich. Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że to wynik przede wszystkim wyższej liczby subskrybentów i podwyżki cen w Polsce (wyższe ceny wprowadzono w marcu ub.r.).
Przy skurczeniu się kosztów operacyjnych z 652 do 345 mln koron strata operacyjna zmalała z 394 do 47 mln koron.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W lutym br. Viaplay Group uzgodniła sprzedaż swojego biznesu na Litwie, Łotwie i w Estonii: zbyła posiadane prawa do transmisji sprzedała koncernowi TV3 Group i przeniosła swoich subskrybentów do jego platformy Go3. Z kolei na początku kwietnia porozumiała się co do sprzedaży brytyjskich kanałów sportowych ich poprzedniemu właścicielowi SSBL Limited.
Z Polski platforma Viaplay zamierza wycofać się do połowy przyszłego roku.
W głównym obszarze swojej działalności, czyli przede wszystkim krajach skandynawskich i Holandii, Viaplay Group zanotowała w zeszłym kwartale 4,46 mld koron przychodów, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. W ujęciu organicznym dynamika wyniosła 5,6 proc.
Viaplay ma dużo mniej subskrybentów w Skandynawii
Wpływy z subskrypcji do Viaplay zmalały o 3,7 proc. do 1,96 mld koron, a z reklam - o 4,4 proc. do 834 mln. Natomiast przychody z linearnych stacji telewizyjnych zwiększyły się o 3 proc. do 1,18 mld koron, a sprzedaż sublicencji i pozostałe wpływy podskoczyły z 219 do 479 mln koron.
CZYTAJ TEŻ: Viaplay jako opcja dodatkowa w Amazon Prime Video
Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay w tych krajach zmalała z 6,02 do 4,85 mln, co wynika z zakończenia nierentownych akcji promocyjnych. Wynik operacyjny pogorszył się ze 103 mln koron zysku do 270 mln straty.
Viaplay Group znów z zyskiem
Łączne przychody Viaplay Group w minionym kwartale wyniosły 4,76 mld koron, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszt ich uzyskania wzrósł z 4,13 do 4,46 mld.
Koncern ograniczył natomiast wydatki na sprzedaż i marketing (z 329 do 232 mln koron) oraz ogólne i administracyjne (z 418 do 373 mln), obejmujące m.in. koszty pracownicze.
Strata operacyjna pogłębiła się z 325 do 473 mln koron, a przy wzroście bilansu przychodów i kosztów finansowych z 37 mln koron straty do 1,09 mld koron zysku wynik netto poszedł w górę z 288 mln koron straty do 605 mln koron zysku.
Canal+ największym inwestorem w Viaplay Group
W lipcu ub.r. 12 proc. akcji Viaplay Group przejął Canal+, a 10,1 proc. - norweski koncern Schibsted. W styczniu akcjonariusze zgodzili się na emisję nowych walorów o wartości 4 mld koron (355 mln euro), z czego połowa przychodów na pójść na zmniejszenie zadłużenia.
Akcje za 3,1 mld koron kupiły Canal+ i PPF, oba koncerny mają po ok. 29,3 proc. kapitału Viaplay Group.
CZYTAJ TEŻ: Paprika Studios opuszcza Grupę Viaplay
We wtorek na początku sesji giełdowej, po ogłoszeniu wyników z pierwszego kwartału, akcje Viaplay Group taniały o ok. 8 proc. do 0,73 korony.
Przez minionych 12 miesięcy kurs spółki zaliczył kilka tąpnięć. Największe, z poziomu ok. 70 do ok. 20 koron, nastąpiło na początku czerwca, gdy koncern zapowiedział duże spadki wartości posiadanych praw do transmisji sportowych oraz restrukturyzację.
Dołącz do dyskusji: Viaplay zyskuje klientów w Polsce. Ograniczono stratę