SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Dove, Rexona, Ben&Jerry's, Magnum, Hellmann's zapowiedział, że przestanie promować swoje produkty spożywcze i napoje dedykowane dzieciom, zaprzestanie reklam skierowanych do osób w wieku poniżej 16 lat, nie będzie też współpracować z nastoletnimi influencerami.

Unilever zapowiedział, że z początkiem 2023 roku zaprzestanie sprzedaży i reklamy produktów spożywczych i napojów osobom poniżej 16. roku życia.

Deklaracja ta ma objąć wszystkie kanały komunikacji na całym świecie, także social mediach. Ponadto w ramach swoich „ulepszonych” zasad koncern FMCG przestanie również zbierać lub przechowywać dane o osobach poniżej 16. roku życia.

Nowe przepisy będą obowiązywać zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach społecznościowych. Unilever nie będzie już wykorzystywać influencerów ani celebrytów w wieku poniżej 16 lat do promocji swoich marek. Zapowiada też, że będzie działać w celu ograniczenia atrakcyjności treści dla dzieci.

Unilever powstrzyma się również od promowania swoich marek lub produktów w szkołach, chyba że zostanie wyraźnie poproszony o udział w kampaniach edukacyjnych.

Unilever chce pomagać rodzicom w wyborze najlepszych przekąsek i napojów dla dzieci

Koncern jest właścicielem marek spożywczych i napojów, w tym Ben&Jerry's, Magnum i Wall's. W styczniu firma ogłosiła, że ​​wydzieliła te marki lodów do osobnej kategorii, ponieważ restrukturyzowała swoją działalność wokół pięciu filarów, które obejmują również pielęgnację urody i dobrego samopoczucia, higienę osobistą, pielęgnację domu i odżywianie. Inne marki spożywcze, takie jak Marmite i Hellmann's, należą teraz do kategorii żywieniowej.

Marki te będą miały czas do stycznia 2023 r. na dostosowanie się do tych nowych zasad.

Obecnie w większości krajów na świecie branża spożywcza i napojów ogranicza marketing do dzieci poniżej 13. roku życia. Jednak według Matta Close'a, prezesa firmy Unilever ds. lodów, firma uważa, że ​​„ważne jest podniesienie poprzeczki” w zakresie odpowiedzialnego marketingu, ponieważ dostrzega „siłę”, jaką media społecznościowe i influencer marketing mogą mieć na wybory dzieci.

- Wprowadzając te zmiany, naszym celem jest dalsze zmniejszanie ekspozycji dzieci na reklamy z branży spożywczej i napojów, a zamiast tego wspieranie rodziców w wyborze odpowiednich smakołyków, którymi mogą się od czasu do czasu cieszyć – mówi.

W niektórych krajach, takich jak Wielka Brytania i Portugalia, zasady te są już częściowo wdrożone.

W Wielkiej Brytanii żywność lub napoje o wysokiej zawartości tłuszczu, soli lub cukru (HFSS) nie mogą być sprzedawane w sposób skierowany do osób poniżej 16 roku życia. Rząd Wielkiej Brytanii wprowadza przepisy, które wprowadzą całkowity zakaz marketingu żywności i napojów HFSS w kanałach cyfrowych i telewizji przed godziną 21:00. Nowe przepisy wejdą w życie pod koniec tego roku.

Unilever twierdzi, że w 2013 roku stała się jedną z pierwszych firm, które wprowadziły określone ograniczenia w marketingu żywności i napojów dla dzieci w wieku poniżej 13 lat w social mediach.

Dołącz do dyskusji: Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ojk
Jaka wspanialomyslna korpo. Nagrody dac zarzadowi!!!
odpowiedź
User
Szeryf
Czyli do tej pory, wbrew prawu, reklamowali. Dziękuję za przyznanie się do winy. Proszę wpłacić coś (najlepiej swojej fundacji) na ratowanie planety.
odpowiedź
User
tr
czyli w Rosji też?
odpowiedź