Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom
Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Dove, Rexona, Ben&Jerry's, Magnum, Hellmann's zapowiedział, że przestanie promować swoje produkty spożywcze i napoje dedykowane dzieciom, zaprzestanie reklam skierowanych do osób w wieku poniżej 16 lat, nie będzie też współpracować z nastoletnimi influencerami.
Unilever zapowiedział, że z początkiem 2023 roku zaprzestanie sprzedaży i reklamy produktów spożywczych i napojów osobom poniżej 16. roku życia.
Deklaracja ta ma objąć wszystkie kanały komunikacji na całym świecie, także social mediach. Ponadto w ramach swoich „ulepszonych” zasad koncern FMCG przestanie również zbierać lub przechowywać dane o osobach poniżej 16. roku życia.
Nowe przepisy będą obowiązywać zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach społecznościowych. Unilever nie będzie już wykorzystywać influencerów ani celebrytów w wieku poniżej 16 lat do promocji swoich marek. Zapowiada też, że będzie działać w celu ograniczenia atrakcyjności treści dla dzieci.
Unilever powstrzyma się również od promowania swoich marek lub produktów w szkołach, chyba że zostanie wyraźnie poproszony o udział w kampaniach edukacyjnych.
Unilever chce pomagać rodzicom w wyborze najlepszych przekąsek i napojów dla dzieci
Koncern jest właścicielem marek spożywczych i napojów, w tym Ben&Jerry's, Magnum i Wall's. W styczniu firma ogłosiła, że wydzieliła te marki lodów do osobnej kategorii, ponieważ restrukturyzowała swoją działalność wokół pięciu filarów, które obejmują również pielęgnację urody i dobrego samopoczucia, higienę osobistą, pielęgnację domu i odżywianie. Inne marki spożywcze, takie jak Marmite i Hellmann's, należą teraz do kategorii żywieniowej.
Marki te będą miały czas do stycznia 2023 r. na dostosowanie się do tych nowych zasad.
Obecnie w większości krajów na świecie branża spożywcza i napojów ogranicza marketing do dzieci poniżej 13. roku życia. Jednak według Matta Close'a, prezesa firmy Unilever ds. lodów, firma uważa, że „ważne jest podniesienie poprzeczki” w zakresie odpowiedzialnego marketingu, ponieważ dostrzega „siłę”, jaką media społecznościowe i influencer marketing mogą mieć na wybory dzieci.
- Wprowadzając te zmiany, naszym celem jest dalsze zmniejszanie ekspozycji dzieci na reklamy z branży spożywczej i napojów, a zamiast tego wspieranie rodziców w wyborze odpowiednich smakołyków, którymi mogą się od czasu do czasu cieszyć – mówi.
W niektórych krajach, takich jak Wielka Brytania i Portugalia, zasady te są już częściowo wdrożone.
W Wielkiej Brytanii żywność lub napoje o wysokiej zawartości tłuszczu, soli lub cukru (HFSS) nie mogą być sprzedawane w sposób skierowany do osób poniżej 16 roku życia. Rząd Wielkiej Brytanii wprowadza przepisy, które wprowadzą całkowity zakaz marketingu żywności i napojów HFSS w kanałach cyfrowych i telewizji przed godziną 21:00. Nowe przepisy wejdą w życie pod koniec tego roku.
Unilever twierdzi, że w 2013 roku stała się jedną z pierwszych firm, które wprowadziły określone ograniczenia w marketingu żywności i napojów dla dzieci w wieku poniżej 13 lat w social mediach.
Dołącz do dyskusji: Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom