Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w I półroczu br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w I półroczu 2013 roku wyniosła 344 614 egz. W porównaniu do I kwartału 2012 roku zmniejszyła się ona o 11,11 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,88 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 392 egz., notując jednak spadek wynoszący 4,19 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 139 741 egz., po spadku o 15,91 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,86 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w I półroczu br. wynosiła 27 242 egz., po jedynym wzroście w zestawieniu wynoszącym 1,97 proc. Stanowiła ona 97,98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.
Z kolei oczko niżej uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. W analizowanym okresie notował on średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 521 egz., co stanowiło 29,11 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,37 proc.
Natomiast sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła 11 896 egz., co oznacza 18,52 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 53,12 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 70,09 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|||||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
348 527 |
348 527 |
344 614 |
3 811 |
391 652 |
391 652 |
387 690 |
3 892 |
Super Express |
157 951 |
157 231 |
156 392 |
839 |
165 373 |
164 617 |
163 232 |
1 305 |
Gazeta Wyborcza |
229 883 |
209 010 |
139 741 |
67 038 |
264 543 |
246 252 |
166 174 |
78 062 |
Przegląd Sportowy |
37 134 |
37 134 |
36 257 |
751 |
44 191 |
44 191 |
43 241 |
846 |
Gazeta Polska Codziennie |
27 803 |
27 803 |
27 242 |
131 |
26 919 |
26 919 |
26 717 |
112 |
Dziennik Gazeta Prawna |
72 152 |
53 317 |
15 521 |
29 126 |
91 405 |
59 532 |
20 797 |
33 096 |
Rzeczpospolita |
104 904 |
64 241 |
11 896 |
45 024 |
112 719 |
85 089 |
25 375 |
55 696 |
Puls Biznesu |
16 611 |
11 804 |
1 945 |
7 655 |
17 791 |
12 675 |
2 149 |
8 918 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 792 |
3 731 |
1 461 |
1 864 |
7 460 |
4 393 |
1 882 |
2 112 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Ale że jeszcze jest 139 741 idotów, którzy co rano miast iść do kibelka i tam g*wno zrobić, idą do kiosku GWno kupić...