Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników. „Tele Tydzień” cały czas na czele
W okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku sięgało 21,99 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,65 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,56 proc. respondentów (spadek o 3,98 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,39 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,14 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,15 proc. pytanych, co oznacza spadek o 3 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 5,86 proc. czytelników, czyli o 2,93 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,84 proc. do 4,11 proc.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że wszystkie tygodniki w zestawieniu zanotowały spadki wskaźnika czytelnictwa.
Tygodniki 15-75 | sierpień 2014 : styczeń 2015 | sierpień 2013 : styczeń 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,99% | 26,64% |
Życie na Gorąco | 13,56% | 17,54% |
Chwila dla Ciebie | 10,39% | 14,14% |
Angora | 9,15% | 12,15% |
Newsweek | 5,86% | 8,79% |
Auto Świat | 5,17% | 7,25% |
Wprost | 4,11% | 5,84% |
Twoje Imperium | 3,80% | 5,26% |
To & Owo | 3,76% | 5,03% |
Gość Niedzielny | 3,58% | 3,96% |
Polityka | 3,48% | 4,68% |
Na Żywo | 3,10% | 4,88% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,29% | 3,24% |
Motor | 2,02% | 2,92% |
Rewia | 1,97% | 3,22% |
Świat & Ludzie | 1,71% | 2,30% |
W Sieci | 1,16% | 1,24% |
Teraz | 1,04% | 1,60% |
Tygodnik Siedlecki | 0,59% | 0,77% |
MM Moje Miasto | 0,44% | 0,59% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,38% | 0,39% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,31% | 0,67% |
Teraz Opole | 0,01% | 0,09% |
W tej grupie wiekowej 16-59 lat dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | sierpień 2014 : styczeń 2015 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 21,46% |
Życie na Gorąco | 12,22% |
Chwila dla Ciebie | 9,60% |
Angora | 9,23% |
Newsweek | 6,29% |
Auto Świat | 5,94% |
Wprost | 4,15% |
To & Owo | 3,59% |
Polityka | 3,23% |
Twoje Imperium | 3,14% |
Gość Niedzielny | 2,81% |
Na Żywo | 2,77% |
Motor | 2,29% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,08% |
Rewia | 1,60% |
Świat & Ludzie | 1,35% |
W Sieci | 1,10% |
Teraz | 1,02% |
Tygodnik Siedlecki | 0,63% |
MM Moje Miasto | 0,44% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,41% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,28% |
Teraz Opole | 0,01% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników. „Tele Tydzień” cały czas na czele
w środku stron gazety. Opisy wybranych programów również są na zupełnie innej stronie niż program TV.
Wybrane pozycje ramówki są pozaznaczane owalem przez...redakcję "Tele tygodnia" tak jakby to oni decydowali co mamy oglądać a nie widz. Polecam program "Kropka TV" z "Biedronki" przejrzysty program wraz z opisami filmów pod daną pozycją ramówki, porady oraz kilka krzyżówek. Piszę opinię jako klient i - szczerze zapewniam - nie jestem pracownikiem sieci "Biedronka".