Twitter sprzedaje MoPub za ponad miliard dolarów
Serwis społecznościowy Twitter zdecydował się sprzedaż mobilną sieć reklamową MoPub. Nowym właścicielem została firma AppLovin, specjalizująca się w technologiach i grach. Kwota transakcji wyniosła 1,05 mld dolarów w gotówce.
W komunikacie Twittera czytamy, że transakcja pomoże platformie w przyspieszeniu rozwoju i wzrostu produktów dających największe przychody. Sprzedaż jest zgodna z zakładanymi przez Twittera celami - serwis chce uzyskać 7,5 mld dolarów przychodów do końca 2023 roku. Transakcja zostanie zamknięta w przyszłym roku.
Today we are announcing that @MoPub is being acquired by @AppLovin. It’s a big moment in the mobile app ecosystem, and we believe AppLovin is well positioned to grow & evolve MoPub’s network of customers in the rapidly changing in-app industry.
— MoPub (@mopub) October 6, 2021
Po ogłoszeniu transakcji notowania AppLovin na giełdzie skoczyły o ponad 8 proc., a akcje Twittera wzrosły o ponad 2 proc.
Twitter zarobił na MoPub
Twitter kupił MoPub w 2013 roku za 350 mln dolarów. W ubiegły roku MoPub wygenerował dla Twittera 188 milionów dolarów przychodów. Zakup miał na celu wzrost przychodów Twittera z reklam mobilnych.
Sieć MoPub umożliwia firmom zarządzanie reklamami w środowisku mobilnym, tworzenie i optymalizację reklam wraz z analityką w zakresie ich skuteczności.
Na biznes AppLovin składają się dwa segmenty - jeden skupia się na czerpaniu przychodów ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów w grach, drugi to narzędzia marketingowe, wykorzystywane przez deweloperów do promocji aplikacji.
Na koniec marca br. z Twittera korzystało na świecie 199 mln użytkowników. W pierwszym kwartale 2021 r. serwis zanotował wzrost przychodów o 28 proc., a wpływy reklamowe wyniosły 899 mln dolarów. Spółka przewiduje, że w drugim kwartale 2021 r. osiągnie przychody w wysokości od 980 mln do 1,08 mld dol., natomiast strata operacyjna wyniesie od 120 do 170 mln dol.
W raportowanym okresie większość przychodów Twittera stanowiły wpływy reklamowe, które osiągnęły poziom 899 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 30 proc. 464 mln dol. w tym segmencie pochodziło ze Stanów Zjednoczonych (wzrost o 22 proc.), zaś 435 mln przyniosły reklamy z pozostałych rynków (w górę o 45 proc.).
Dołącz do dyskusji: Twitter sprzedaje MoPub za ponad miliard dolarów