Twitter wycofuje Fleets
Z Twittera wkrótce zniknie funkcjonalność Fleets, podobna do Stories z Facebooka i Instagrama. Nie spełniła ona oczekiwań zarządzających serwisem.
Fleets pozwala na zamieszczanie wpisów, które znikają po 24 godzinach. W założeniach Twittera to miejsce do publikowania treści, których użytkownicy z różnych powodów nie chcą zamieszczać publicznie na swoim koncie.
Funkcjonalność Fleets była testowana przez Twittera od marca 2020 r., a w listopadzie została udostępniona wszystkim użytkownikom serwisu.
Teraz Twitter ogłosił, że 3 sierpnia br. Fleets zniknie z serwisu. Jako powód serwis podaje niewielką popularność tej funkcji.
we're removing Fleets on August 3, working on some new stuff
— Twitter (@Twitter) July 14, 2021
we're sorry or you're welcome
"Mieliśmy nadzieję, że dzięki Fleets więcej osób będzie czuło się komfortowo publikując na Twitterze. Jednak odkąd udostępniliśmy Fleets wszystkim, nie zaobserwowaliśmy takiego wzrostu liczby nowych osób dołączających do rozmowy poprzez tą funkcję na jaki liczyliśmy. Dlatego od 3 sierpnia nie będzie ona już dostępna na Twitterze." - czytamy na oficjalnym blogu serwisu.
Jednocześnie Twitter zapowiedział, że wyciągnie wnioski z okresu funkcjonowania Fleets i w oparciu o nie stworzy nowe sposoby zachęcające użytkowników do większej aktywności w serwisie.
Twitter przyznaje, że z Fleets najczęściej korzystają osoby już wcześniej regularnie publikujące swoje wpisy w serwisie, przede wszystkim aby promować swoje tweety i prowadzić bezpośrednie rozmowy z innymi. Poza tym, za pomocą Fleets użytkownicy najchętniej udostępniają zdjęcia i wideo, w związku z czym serwis przygotowuje aktualizacje edytora zdjęć i kamery, mające zawierać m.in. opcje formatowania tekstu i naklejki GIF.
Funkcja Fleets stanowiła dla Twittera także pole do testów nowych formatów reklamowych. Teraz serwis zamierza przyjrzeć się ich wynikom, ze szczególnym uwzględnieniem skuteczności pełnoekranowych reklam w formacie pionowym.
We had planned for Fleets to help people feel comfortable joining the conversation in a low-pressure way, but it turns out Fleets were mainly used by those Tweeting the most.
— Twitter Support (@TwitterSupport) July 14, 2021
So now we're ready to explore other ways for people to share on Twitter. (2/4)
Taking big chances helps us make the best product possible for you, but it doesn't always work out like we planned. It’s not always easy to say goodbye to a feature like Fleets, but we’re excited to get back to work on what we’ve got planned next: https://t.co/Lfwkb0F8bt (4/4)
— Twitter Support (@TwitterSupport) July 14, 2021
W pierwszym kwartale 2021 r. Twitter zanotował wzrost przychodów o 28 proc., a wpływy reklamowe wyniosły 899 mln dolarów. Na koniec marca br. z serwisu korzystało na świecie 199 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Twitter wycofuje Fleets