TVP Seriale po roku: 28 mln zł z reklam, hitem “Ranczo”
Uruchomiony 6 grudnia 2010 roku kanał TVP Seriale, po roku nadawania, podwoił swoją widownię. Najchętniej oglądaną pozycją w stacji był dotąd serial “Ranczo”. Łączne wpływy reklamowe kanału wyniosły dotąd 28 mln zł.
W pierwszych dniach grudnia br. średnia oglądalność TVP Seriale wyniosła 28 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,42 proc. w grupie 4+ i 0,56 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To o ponad dwa razy więcej niż w styczniu (od tego miesiąca NAM monitoruje stację), gdy jej średnia widownia wynosiła 13 tys. osób.
>>> TVP 1: „Galeria” zastąpi „Plebanię”
Najlepsze wyniki TVP Seriale notowały jednak w lipcu br. - było to średnio 34 tys. oglądających i odpowiednio 0,64 proc. i 0,73 proc. udziału. Ogółem średnia oglądalność stacji od 1 stycznia do 5 grudnia wyniosła 20 tys. osób, a udział w 4+ uplasował się na poziomie 0,33 proc. O 0,04 pkt. proc. wyższy był w grupie komercyjnej.
2011 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
styczeń | 13 216 | 0,19% | 0,18% |
luty | 11 744 | 0,17% | 0,17% |
marzec | 9 757 | 0,15% | 0,14% |
kwiecień | 14 890 | 0,25% | 0,22% |
maj | 19 025 | 0,34% | 0,35% |
czerwiec | 22 735 | 0,44% | 0,47% |
lipiec | 33 677 | 0,64% | 0,73% |
sierpień | 23 512 | 0,47% | 0,56% |
wrzesień | 17 189 | 0,32% | 0,38% |
październik | 24 085 | 0,40% | 0,49% |
listopad | 23 163 | 0,36% | 0,48% |
Grudzień (1-5) | 28 185 | 0,42% | 0,56% |
Średnia | 19 559 | 0,33% | 0,37% |
Najchętniej oglądaną pozycją w historii TVP Seriale było “Ranczo”. Jego odcinek pokazany 21 lipca br. przyciągnął przed ekrany 280 tys. widzów. Na drugiej pozycji znalazł się serial “Czterej pancerni i pies” (260 tys. oglądających). Żadna z pozostałych produkcji nie przekroczyła granicy 200 tys. widzów.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Lp. | Pozycja | Date | Start | AMR | SHR % |
1 | RANCZO /SER.KOM.POL./ | 21-07-2011 | 21:57 | 282 900 | 2,41% |
2 | CZTEREJ PANCERNI I PIES | 24-07-2011 | 13:03 | 256 691 | 2,84% |
3 | OJCIEC MATEUSZ | 01-08-2011 | 21:03 | 196 761 | 1,48% |
4 | STAWKA WIEKSZA NIZ ZYCI | 30-07-2011 | 13:02 | 182 904 | 3,11% |
5 | CZTEREJ PANCERNI I PIES - KULISY SERIALU /REP.POL./ | 10-07-2011 | 13:00 | 156 679 | 1,88% |
6 | BLONDYNKA /SER.OBYCZ.POL./ | 24-08-2011 | 21:56 | 134 370 | 1,24% |
7 | DOM /SER.POL./ | 04-12-2011 | 12:05 | 125 538 | 1,18% |
8 | 07 ZGLOS SIE /SER.KRYM.POL./ | 23-07-2011 | 15:37 | 120 498 | 1,77% |
9 | PITBULL /SER.SENS.POL./ | 28-07-2011 | 22:53 | 116 594 | 1,53% |
10 | RANCZO WILKOWYJE - JAK POWSTAWAL FILM | 06-11-2011 | 18:18 | 115 468 | 0,74% |
11 | LOKATORZY /SER.KOM.POL./ | 31-07-2011 | 14:13 | 107 509 | 1,04% |
12 | DROGA /SER.OBYCZ.POL./ | 08-05-2011 | 11:56 | 106 984 | 1,14% |
13 | ZAGINIONA /SER.OBYCZ.POL./ | 01-07-2011 | 22:51 | 105 674 | 1,24% |
14 | ALTERNATYWY 4 | 17-10-2011 | 20:35 | 103 794 | 0,63% |
15 | WYDZIAL ZABOJSTW | 29-08-2011 | 23:25 | 103 538 | 1,77% |
Dane telemetryczne pokazują, że serialowy kanał Telewizji Polskiej oglądają głównie kobiety, widzowie po 35. roku życia, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Cennikowe wpływy reklamowe TVP Seriale wyniosły dotąd 28 mln zł (dane netto, bez rabatów).
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,32% | 90 |
Kobiety | 56,68% | 109 | |
Wiek | 4-9 | 2,39% | 40 |
10-15 | 2,94% | 43 | |
16 - 19 | 2,19% | 39 | |
20 - 24 | 1,45% | 18 | |
25 - 29 | 6,74% | 76 | |
30 - 34 | 5,65% | 68 | |
35 - 39 | 12,43% | 169 | |
40 - 44 | 9,07% | 141 | |
45 - 49 | 8,70% | 127 | |
50 - 54 | 11,99% | 149 | |
55 - 59 | 11,94% | 154 | |
60 | 24,52% | 122 | |
Wlk. miasta | Wieś | 34,59% | 88 |
< 50 tys. | 18,69% | 78 | |
50-100 tys. | 15,84% | 184 | |
100-200 tys. | 6,73% | 83 | |
> 200 tys. | 24,15% | 120 | |
Zawód | Top management | 6,39% | 74 |
Pracownicy średniego szczebla | 19,07% | 127 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 28,88% | 145 | |
Emeryci | 30,57% | 119 | |
Inni | 15,09% | 49 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 45,67% | 101 |
Średnie | 37,35% | 126 | |
Wyższe | 11,66% | 93 | |
Inne | 5,33% | 42 |
Kanał TVP Seriale nadaje w zdecydowanej większości seriale własne Telewizji Polskiej, głównie powtórki, ale są też emisje przedpremierowe. W stacji goszczą też produkcje zagraniczne. TVP Seriale oglądać można w Cyfrowym Polsacie, w Cyfrze+, na platformie N oraz m.in. w sieciach kablowych UPC Polska, Multimedia Polska i Vectra.
Dołącz do dyskusji: TVP Seriale po roku: 28 mln zł z reklam, hitem “Ranczo”