TVN zwiększył przychody z reklamy. Mocno rosną wpływy z Premium TV
TVN w I kwartale br. zwiększył przychody o 3,6 proc. Odpowiadał za to głównie wzrost przychodów z reklamy, w tym wpływów z obsługi stacji innych nadawców w ramach Premium TV. TVN podniósł też ceny reklam we wszystkich swoich kanałach.
Przychody Grupy TVN w okresie od stycznia do marca br. wyniosły 363 mln zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze mocniej do góry, bo o 4,5 proc. poszły wpływy spółki związane z reklamami.
Markus Tellenbach, prezes TVN, powiedział na wtorkowej konferencji, że oferta programowa głównego kanału TVN zdominowała rynek oglądalności na początku sezonu - udział TVN w marcu br. w grupie komercyjnej wyniósł 14,1 proc., co dało mu pozycję lidera (więcej na ten temat).
W I kwartale br. o 30 proc. wzrosły przychody spółki z oferty Premium TV (ich wartości nie ujawniono). Tellenbach podkreślił, że był to efekt poprawy warunków cenowych i pozyskania czterech nowych kanałów zewnętrznych. Do oferty w ostatnich miesiącach dołączyły takie stacje jak TVS, Romance TV, Power TV i Orange Sport, dzięki czemu TVN Media sprzedaje reklamy już w 44 kanałach zewnętrznych.
- Te kanały generują nieco mniejszy wzrost. Są to stacje niszowe, ale o wysokiej jakości, w związku z czym poprawiliśmy konkurencyjność i atrakcyjność naszej oferty - stwierdził Tellenbach.
Największy wzrost oglądalności w I kwartale br. zanotowała Telewizja Puls, której udział dwóch stacji w grupie 16-49 wzrósł do 5,7 proc. z 4,8 proc. w analogicznym okresie ub.r.
Prezes TVN poinformował, że ceny reklam w kanałach z Premium TV (liczone jako koszty dotarcia) w I kwartale br. wzrosły na średnim jednocyfrowym poziomie procentowym. Taką samą dynamiką charakteryzowały się też podwyżki cen reklam w kanałach tematycznych Grupy TVN. Natomiast wzrost cen reklam w głównym kanale TVN był na niskim jednocyfrowym poziomie.
Dołącz do dyskusji: TVN zwiększył przychody z reklamy. Mocno rosną wpływy z Premium TV