Trójka, Radio Maryja i Classic najwięcej zyskały w I płr. 2011
RMF FM utrzymało pozycję lidera rynku radiowego w I półroczu 2011 r., jednak straciło słuchaczy. Spory wzrost zanotowały PR 3, Radio Maryja i RMF Classic. Szczegółowe dane o stacjach ogólnopolskich i sieciach radiowych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją w I półroczu 2011 r. - pokazuje badanie Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Udział w rynku RMF FM wyniósł 25,38 proc., co oznacza, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku stacja straciła 2,36 punktu proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,11 punktu proc. - udział spadł do 16,22 proc. Na najniższym miejscu podium uplasował się Program 1 Polskiego Radia z wynikiem na poziomie 11,86 proc. (spadek o 0,81 punktu proc.)
Czwarte miejsce przypadło dla PR 3 Polskiego Radia, który w ciągu roku zwiększył swój udział w rynku radiowym o 0,97 punktu proc. do 8,55 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | styczeń - czerwiec 2008 | styczeń - czerwiec 2009 | styczeń - czerwiec 2010 | styczeń - czerwiec 2011 |
Radio RMF FM | 23,20% | 26,18% | 27,74% | 25,38% |
Radio ZET | 18,70% | 16,31% | 16,33% | 16,22% |
Jedynka | 12,50% | 11,74% | 12,67% | 11,86% |
Trójka | 5,80% | 6,37% | 7,58% | 8,55% |
Radio Eska [38] | 7,50% | 7,46% | 6,94% | 7,61% |
Audytotium 17 [17] | 4,80% | 5,29% | 5,43% | 5,61% |
RMF MAXXX [15] | 2,70% | 2,62% | 3,11% | 3,20% |
Złote Przeboje [18] | 3,30% | 2,57% | 2,60% | 2,85% |
Radio Maryja | 2,10% | 2,03% | 2,01% | 2,28% |
ESKA ROCK [2] | 0,30% | 0,92% | 1,51% | 1,54% |
Radio TOK FM | 1,10% | 1,05% | 1,28% | 1,34% |
PLANETA FM [14] | 1,70% | 1,31% | 1,20% | 0,97% |
RMF Classic [12] | 0,30% | 0,47% | 0,62% | 0,81% |
Radio Plus* [13] | 0,60% | 0,67% | 0,48% | 0,80% |
Radio Wawa [5] | b.d | 0,62% | 0,57% | 0,75% |
Dwójka | 0,50% | 0,64% | 0,77% | 0,62% |
Antyradio [3] | 0,60% | 0,55% | 0,62% | 0,61% |
Czwórka Polskie Radio | 0,30% | 0,16% | 0,18% | 0,42% |
CHILLI ZET [2] | 0,00% | 0,34% | 0,40% | 0,39% |
Radio Pin | b.d | b.d | 0,18% | 0,20% |
Radio Roxy [7] | 0,30% | 0,21% | 0,15% | 0,19% |
n= | b.d. | 44318 | 42155 | 42145 |
*wyniki za I półrocze 2008,2009 i 2010 dotyczą tylko Radia Plus bez sieci Vox FM, która obecnie wchodzi w skład sieci Plus
Dołącz do dyskusji: Trójka, Radio Maryja i Classic najwięcej zyskały w I płr. 2011