TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam
Tegoroczny festiwal TOPtrendy zanotował drugi najlepszy wynik oglądalności w historii imprezy. Polsat był w czasie transmisji liderem rynku, chociaż niedzielne show Dody i Kayah przegrały z “X Factor”. Wpływy z reklam wyniosły 15 mln zł.
Transmitowany przez Polsat w dniach 3-5 czerwca br. festiwal Sopot TOPtrendy 2011 obejrzało średnio 2,57 mln widzów. Dało to stacji 23,52 proc. udziału w grupie 4+ i 26,17 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement.
Największą popularnością jak zwykle cieszyła się, nadana w tym razem w sobotę, VIII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,24 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 31,92 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert Top, recitale Andrzeja Piasecznego i Seweryna Krajewskiego oraz Kory) oglądało z kolei średnio 2,38 mln osób, a udział wyniósł 23,12 proc.
Najmniej widzów zgromadził trzeci dzień imprezy - jego oglądalność wyniosła 1,98 mln osób przy udziale na poziomie 15,67 proc. Taką mniej więcej widownię miał koncert Dody, zaś recital Kayah śledziło 1,9 mln osób. Polsat przegrał wtedy ze stacją TVN, która emitowała wówczas finał “X Factora” (więcej na temat oglądalności tego show).
Jednak średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy nadający go kanał był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 17,72 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (14,76 proc.), a czwarta - TVN (14,61 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 18,86 proc.).
>>> Show Dody i Kayah na TOPtrendy 2011 – fotorelacja
Tegoroczny festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w dziewięcioletniej historii eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,3 mln widzów.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 15,1 mln zł. Rok temu mimo mniejszej widowni były one wyższe i uplasowały się na poziomie 19,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów)
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2011 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
W tym roku impreza zorganizowana została w sopockiej hali Ergo Arena. W przyszłym roku festiwal ma powrócić do wyremontowanej Opery Leśnej.
Widownia Sopot TOPtrendy 2011
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Koncert | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % | |
03-06-11 | KONCERT TOP CZ.1 | 20:08 | 20:47 | 1 877 354 | 16,64% | 20,93% |
KONCERT TOP CZ.2 | 20:55 | 21:42 | 2 972 570 | 23,64% | 25,95% | |
KONCERT TOP CZ.3 | 21:55 | 22:35 | 2 934 033 | 23,57% | 23,24% | |
PIASECZNY I KRAJEWSKI | 22:50 | 23:28 | 2 780 179 | 29,59% | 27,10% | |
KORA KONCERT | 23:44 | 00:26 | 1 309 451 | 23,30% | 23,58% | |
Średnia | 2 380 675 | 23,12% | 24,30% | |||
04-06-11 | VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.1 | 20:01 | 20:40 | 2 741 475 | 27,14% | 33,01% |
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.2 | 20:52 | 21:40 | 3 508 224 | 29,02% | 35,70% | |
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.3 | 21:53 | 22:41 | 4 070 560 | 32,87% | 38,91% | |
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.4 | 22:54 | 23:42 | 3 345 785 | 35,65% | 39,28% | |
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.5 | 23:55 | 00:34 | 2 257 311 | 37,33% | 39,99% | |
Średnia | 3 241 806 | 31,92% | 37,49% | |||
05-06-11 | DODA SIEDEM POKOS GLOWNYCH | 20:02 | 20:42 | 1 971 510 | 14,15% | 15,85% |
KAYAH NAJWIEKSZE PRZEBOJE | 20:56 | 21:39 | 1 899 074 | 12,15% | 11,89% | |
KONCERT TRENDY CZ.1 | 21:54 | 22:33 | 2 536 367 | 18,29% | 19,80% | |
KONCERT TRENDY CZ.2 | 22:46 | 23:27 | 1 872 366 | 18,24% | 19,69% | |
KONCERT TRENDY CZ.3 | 23:39 | 00:00 | 1 274 208 | 21,53% | 23,56% | |
Średnia | 1 977 012 | 15,67% | 16,89% | |||
TOPtrendy 2011 – średnia | 2 572 739 | 23,52% | 26,17% |
Oglądalność imprezy na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TOPtrendy | 2 572 739 | 23,52% | 26,17% |
TVP 1 | 1 938 246 | 17,72% | 14,18% |
TVP 2 | 1 614 837 | 14,76% | 12,84% |
TVN | 1 598 554 | 14,61% | 18,86% |
Widownia festiwalu w ciągu ostatnich 9 lat
TOPtrendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Rok | AMR | SHR% | SHR % |
2011 | 2 572 739 | 23,52% | 26,17% |
2010 | 2 304 645 | 20,22% | 22,63% |
2009 | 2 836 924 | 27,39% | 28,01% |
2008 | 2 561 147 | 25,95% | 27,97% |
2007 | 2 219 808 | 20,72% | 22,86% |
2006 | 2 374 237 | 21,31% | 24,99% |
2005 | 2 351 697 | 22,55% | 27,25% |
2004 | 1 424 122 | 13,53% | 14,74% |
2003 | 1 890 998 | 17,07% | 19,65% |
Profil widowni imprezy
Profil | Polsat | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 42,49% | 88 |
Kobiety | 57,51% | 111 | |
Wiek | 4-9 | 2,13% | 36 |
10-15 | 4,09% | 60 | |
16 - 19 | 3,29% | 59 | |
20 - 24 | 4,57% | 58 | |
25 - 29 | 7,53% | 85 | |
30 - 34 | 8,85% | 107 | |
35 - 39 | 9,64% | 131 | |
40 - 44 | 7,52% | 117 | |
45 - 49 | 8,10% | 118 | |
50 - 54 | 11,94% | 148 | |
55 - 59 | 11,92% | 154 | |
60+ | 20,42% | 101 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,87% | 97 |
< 50 tys. | 25,55% | 106 | |
50-100 tys. | 8,86% | 103 | |
100-200 tys. | 8,39% | 104 | |
> 200 tys. | 19,33% | 96 | |
Zawód | Top management | 10,14% | 117 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,61% | 97 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,16% | 131 | |
Emeryci | 28,78% | 112 | |
Inni | 20,31% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,51% | 110 |
Średnie | 31,63% | 107 | |
Wyższe | 12,63% | 101 | |
Inne | 6,22% | 49 |
Dołącz do dyskusji: TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam
Najbardziej interesującą tabelą zapowiada się oglądalność w ostatnich 9 latach.