SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

Tegoroczny festiwal TOPtrendy zanotował drugi najlepszy wynik oglądalności w historii imprezy. Polsat był w czasie transmisji liderem rynku, chociaż niedzielne show Dody i Kayah przegrały z “X Factor”. Wpływy z reklam wyniosły 15 mln zł.

Transmitowany przez Polsat w dniach 3-5 czerwca br. festiwal Sopot TOPtrendy 2011 obejrzało średnio 2,57 mln widzów. Dało to stacji 23,52 proc. udziału w grupie 4+ i 26,17 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement.

Największą popularnością jak zwykle cieszyła się, nadana w tym razem w sobotę, VIII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,24 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 31,92 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert Top, recitale Andrzeja Piasecznego i Seweryna Krajewskiego oraz Kory) oglądało z kolei średnio 2,38 mln osób, a udział wyniósł 23,12 proc. 

Najmniej widzów zgromadził trzeci dzień imprezy - jego oglądalność wyniosła 1,98 mln osób przy udziale na poziomie 15,67 proc. Taką mniej więcej widownię miał koncert Dody, zaś recital Kayah śledziło 1,9 mln osób. Polsat przegrał wtedy ze stacją TVN, która emitowała wówczas finał “X Factora” (więcej na temat oglądalności tego show).

Jednak średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy nadający go kanał był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 17,72 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (14,76 proc.), a czwarta - TVN (14,61 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 18,86 proc.).

>>> Show Dody i Kayah na TOPtrendy 2011 – fotorelacja

Tegoroczny festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w dziewięcioletniej historii eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,3 mln widzów.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 15,1 mln zł. Rok temu mimo mniejszej widowni były one wyższe i uplasowały się na poziomie 19,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów)

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2011 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

W tym roku impreza zorganizowana została w sopockiej hali Ergo Arena. W przyszłym roku festiwal ma powrócić do wyremontowanej Opery Leśnej.


Widownia Sopot TOPtrendy 2011

Data   Wszyscy 4+16-49
KoncertStartKoniecAMRSHR %SHR %
03-06-11KONCERT TOP CZ.120:0820:471 877 35416,64%20,93%
KONCERT TOP CZ.2 20:5521:422 972 57023,64%25,95%
KONCERT TOP CZ.3 21:5522:352 934 03323,57%23,24%
PIASECZNY I KRAJEWSKI22:5023:282 780 17929,59%27,10%
KORA KONCERT23:4400:261 309 45123,30%23,58%
Średnia2 380 67523,12%24,30%
 
04-06-11VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.120:0120:402 741 47527,14%33,01%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.2 20:5221:403 508 22429,02%35,70%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.321:5322:414 070 56032,87%38,91%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.4 22:5423:423 345 78535,65%39,28%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.523:5500:342 257 31137,33%39,99%
Średnia3 241 80631,92%37,49%
 
05-06-11DODA SIEDEM POKOS GLOWNYCH20:0220:421 971 51014,15%15,85%
KAYAH NAJWIEKSZE PRZEBOJE20:5621:391 899 07412,15%11,89%
KONCERT TRENDY CZ.121:5422:332 536 36718,29%19,80%
KONCERT TRENDY CZ.222:4623:271 872 36618,24%19,69%
KONCERT TRENDY CZ.323:3900:001 274 20821,53%23,56%
Średnia1 977 01215,67%16,89%
 
TOPtrendy 2011 – średnia2 572 73923,52%26,17%


Oglądalność imprezy na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TOPtrendy2 572 73923,52%26,17%
TVP 11 938 24617,72%14,18%
TVP 21 614 83714,76%12,84%
TVN1 598 55414,61%18,86%


Widownia festiwalu w ciągu ostatnich 9 lat

TOPtrendyWszyscy 4+16-49
RokAMRSHR%SHR %
20112 572 73923,52%26,17%
20102 304 64520,22%22,63%
20092 836 92427,39%28,01%
20082 561 14725,95%27,97%
20072 219 80820,72%22,86%
20062 374 23721,31%24,99%
20052 351 69722,55%27,25%
20041 424 12213,53%14,74%
20031 890 99817,07%19,65%


Profil widowni imprezy

ProfilPolsatADH %AFF
PłećMężczyźni42,49%88
Kobiety57,51%111
Wiek 4-92,13%36
 10-154,09%60
16 - 193,29%59
20 - 244,57%58
25 - 297,53%85
30 - 348,85%107
35 - 399,64%131
40 - 447,52%117
45 - 498,10%118
50 - 5411,94%148
55 - 5911,92%154
60+20,42%101
Wlk. miastaWieś37,87%97
< 50 tys.25,55%106
50-100 tys.8,86%103
100-200 tys.8,39%104
> 200 tys.19,33%96
ZawódTop management10,14%117
Pracownicy średniego szczebla14,61%97
Pracownicy fizyczni i rolnicy26,16%131
Emeryci28,78%112
Inni20,31%66
WykształceniePodstawowe49,51%110
Średnie31,63%107
Wyższe12,63%101
Inne6,22%49


 

Dołącz do dyskusji: TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
I co dalej?Bo wydaje mi się,że artykuł jest nie dokończony,gdyż brakuje tabel z wynikami,ale myślę,że się one szybko pojawią,bo są tytuły tabel.
Najbardziej interesującą tabelą zapowiada się oglądalność w ostatnich 9 latach.
odpowiedź
User
gość(jeszcze raz ja)
dzięki za tabele,przed chwila ich nie było,ale już są
odpowiedź
User
walter
gratulacje
odpowiedź