SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomas Bella: Chcemy wprowadzić bardziej mierzalny system płatności Piano

- Uważamy, że projekt Piano zawsze będzie projektem niszowym. Dlatego akceptujemy fakt, że proces pozyskiwania klientów będzie długofalowy i może potrwać nawet kilka lat - mówi Wirtualnemedia.pl Tomas Bella, prezes zarządu Piano Media.

System Piano to jedna z nielicznych usług na polskim rynku, umożliwiających za jedną opłatą korzystanie z internetowych treści zamkniętych za paywallem. W tej chwili w projekcie biorą udział 42 portale internetowe, należące do Agory, Mediów Regionalnych, Muratora, Polskapresse oraz Polskiego Radia. Klienci mogą wykupić za pośrednictwem Piano ryczałtowy miesięczny dostęp do treści za 19,90 złotych, prenumerata roczna kosztuje 199 złotych.

Szef Piano Media poinformował nas, że jego firma intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowego systemu płatności. - Prace nad tym projektem trwają, jednak nie jestem w stanie na razie powiedzieć, kiedy nowy system może zostać w Polsce wprowadzony. Na pewno będziemy go chcieli najpierw skonsultować i przetestować z naszymi partnerami. Nowa technologia pozwoli na płatny dostęp do treści z określonym limitem darmowych artykułów w miesiącu, jednocześnie uniemożliwiając zresetowanie licznika czytanych artykułów przez użytkowników. Taki system wykorzystywany jest już m.in. przez „New York Times” i wiążemy z nim spore nadzieje, ponieważ dzięki nowej technologii mamy szansę wprowadzenia mierzalnego systemu płatności - podkreśla Tomas Bella.

W marcu br. uruchomiony ma zostać wreszcie agregator treści, prezentujący na jednej stronie najatrakcyjniejsze materiały od wszystkich dostawców. Pierwotnie agregator treści od dostawców, którzy biorą udział w projekcie Piano, miał ruszyć w grudniu 2012, potem jego premierę przeniesiono na luty b.r. Tomas Bella wyjaśnia, że nowy serwis internetowy będzie prezentował tylko zajawki najciekawszych materiałów. - Jeśli zechcemy wykupić dostęp do materiału, będziemy po kliknięciu automatycznie przekierowywani na stronę dostawcy. Wprowadzamy takie rozwiązanie, ponieważ nie chcemy „zabierać” ruchu na stronie internetowej naszym partnerom - podkreśla Tomas Bella. Marcowej premierze agregatora treści dostępnych w systemie Piano będzie towarzyszyć także nowa odsłona strony internetowej www.pianomedia.pl.

Ilu Polaków korzysta aktywnie z systemu Piano? - W tym momencie nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. W chwili uruchomienia projektu postawiliśmy sobie za cel przyciągnięcie do systemu Piano około 1 procenta polskich internautów (według MillwardBrown w Polsce jest w tej chwili ok. 17 mln internatów, jeden procent to zatem około 170 tys. osób - przyp. red.). Obecnie we wszystkich krajach, w których wprowadzono projekt Piano, czyli w Polsce, Słowenii oraz na Słowacji, mamy łącznie około 120 tysięcy użytkowników i na razie tylko takimi danymi dysponujemy. Mamy świadomość, że projekt Piano zawsze będzie projektem niszowym, dlatego dla nas całkowicie akceptowalne jest, że proces pozyskiwania klientów będzie długofalowy i może potrwać nawet kilka lat - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomas Bella.

W tej chwili partnerami Piano są: Agora, Murator, Media Regionalne, Polskie Radio oraz Polskapresse. - Wiemy, że wszyscy chcieliby, aby za naszym pośrednictwem można było otrzymać dostęp do treści wszystkich wydawców obecnych w Polsce. Tymczasem wydawcy często korzystają z różnych systemów udostępniania treści za paywallem, tak więc ciężko jest zostać potentatem mającym w jednym pakiecie wszystkie produkty dostępne na rynku. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że prowadzimy rozmowy w tej sprawie i w 2013 roku zapewne grono naszych partnerów się powiększy o jedną lub dwie firmy - zapowiada Tomas Bella.

Dołącz do dyskusji: Tomas Bella: Chcemy wprowadzić bardziej mierzalny system płatności Piano

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomas Eufemista
niszowy = nieudany ?
0 0
odpowiedź
User
grill
matko, kto się daje oszukiwać takim oszołomom. Nie udało się sprzedac tego co niesprzedawalne. Takie proste odniesienia do NYT skończą się kolejną klęską. Kasa z funduszu się kończy i trzeba wracac na Slowację.
0 0
odpowiedź
User
Januszek
a co to za potworek językowy "mierzalny " ? chyba raczej -wymierny drogi analfabeto z "pijano "
0 0
odpowiedź