TikTok wchodzi w nowy e-commerce. Zakupy na platformie połączone z rozrywką
TikTok wystartował w Wielkiej Brytanii z nowym formatem zakupów online na żywo. W trakcie pierwszego wydarzenia mającego cechy livestreamu użytkownicy mogli się bawić i jednocześnie kupować rekomendowane produkty. Według TikToka to obiecujący kierunek w rozwoje e-commerce.
TikTok staje się coraz szybciej jedną z najbardziej popularnych platform social media na świecie. Świadczą o tym twarde dane. Według Sensor Tower TikTok w 2021 r. był globalnie najczęściej pobieraną aplikacją.
Zakupy jak zabawa
Teraz TikTok wszedł w nowy obszar na rynku. Zorganizował w Wielkiej Brytanii swoje pierwsze wydarzenie zakupowe i rozrywkowe na żywo (w formie livestreamu), podczas którego użytkownicy mogli kupować produkty bezpośrednio na platformie w formie opcji „zakupów społecznościowych” zamieszczonej na platformie. Mechanizm polegał na nabywaniu towarów rekomendowanych przez użytkowników na platformie.
Czytaj także: TikTok, Among Us! i Minecrat najpopularniejsze w iPhone’ach w 2021 roku
W rezultacie hashtag #TikTokMadeMeBuyIt, pod którym użytkownicy publikowali to, co kupili dzięki rekomendacjom produktów w aplikacji, został użyty 7 mld razy.
- Uważamy, że to naprawdę znaczący moment - zaznaczył cytowany przez BBC Rich Waterworth, dyrektor generalny TikToka na Wielką Brytanię i UE. - Handel elektroniczny to duża szansa dla nas i inwestujemy w nią znaczne zasoby finansowe oraz technologiczne.
Nowa droga dla e-commerce
Niezależnie od tego, czy chodzi o odzież sportową, czy kosmetyki, konsumenci coraz częściej przeglądają, odkrywają i kupują przedmioty na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. TikTok, który został wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii w 2018 r., ma teraz na celu nadrobienie zaległości.
Pandemia przyspieszyła zmiany. Gdy sklepy były zamykane podczas blokad, detaliści ścigali się, aby rozszerzyć ofertę swoich produktów online. Aplikacje społecznościowe również włączyły się w ten trend.
Według raportu Insider Intelligence, w latach 2019-2020 grupa amerykańskich klientów e-commerce wzrosła o 25 proc. do 80 mln, a zgodnie z prognozami liczba ta wzrośnie do ponad 100 mln do 2023 r.
Waterworth zauważa, że jego firma może stworzyć nowy rodzaj zakupów w formule nieznanej wcześniej na TikToku. - Ludzie, którzy mają wspólne zainteresowania albo wspólną sympatię do konkretnego twórcy lub grupy produktów, otrzymują interesującą możliwość znajdowania i cieszenia się taką formą - wyjaśnia Waterworth.
Zakupy w livestreamie są dopiero na początku drogi, ale wielu sprzedawców i marek eksperymentuje z formatem, który pozwala widzom oglądać treści online i robić zakupy w tym samym czasie.
Przywołana przez BBC Kate Hardcastle, specjalizująca się w badaniach zachowań konsumentów twierdzi, że zakupy w mediach społecznościowych są obecnie formą, z którą należy się coraz bardziej liczyć, a w przyszłości może ona stać się jednym z najważniejszych źródeł przychodów w e-commerce.
Czytaj także: 1,5 mld użytkowników TikToka w 2022 roku? „To możliwe, serwis ma potencjał”
Dołącz do dyskusji: TikTok wchodzi w nowy e-commerce. Zakupy na platformie połączone z rozrywką