„The New York Times” zmienia harmonogram pracy, wzmocni wydanie internetowe
Redakcja dziennika „The New York Times” chce traktować priorytetowo segment internetowy i zmienia harmonogram pracy zespołu. - Ale to nie znaczy, że będziemy zaniedbywać wydania drukowane - zaznacza Dean Baquet, redaktor naczelny „NYT”.
Informację dotyczącą zmiany rytmu pracy zespołu redakcyjnego szefostwo redakcji przekazało zespołowi w wewnętrznej korespondencji.
Główna zmiana ma polegać na odsunięciu w czasie kolegium poświęconego zawartości drukowanego wydania gazety na późniejsze godziny. W pierwszej kolejności mają się odbywać spotkania dotyczące treści publikowanych w internetowym serwisie „NYT”.
- Idea polega na tym, by szybciej mobilizować się rano i zacząć jak najwcześniej dostarczać informacje na platformie online zarówno odbiorcom prywatnym, jak i biznesowym - opisał Dean Baquet, redaktor naczelny. - Dlatego spotkania redakcyjne dotyczące pierwszej kolumny i zawartości drukowanego numeru będą się odbywały w godzinach popołudniowych.
Według nowego harmonogramu pierwsze kolegium dotyczące internetowego wydania tytułu będzie się odbywało o godz. 9.30, kolejne zaś o 16.30. Pomiędzy tymi spotkaniami, o godz. 15.30, kierownictwo redakcji będzie się spotykało w celu zaplanowania drukowanego numeru dziennika.
Z drugiej strony Baquet zastrzegł, że poświęcenie większej uwagi internetowej wersji „NYT” nie będzie oznaczało zaniedbywania czytelników kupujących gazetę w jej tradycyjnej papierowej formie. - Pierwsza strona i całe drukowane wydanie dziennika pozostaje naszym najważniejszym produktem pozwalającym na dostarczanie czytelnikom dziennikarstwa najwyższej jakości - podkreślił naczelny „NYT”. - Zadbamy jednak o to, by także treści cyfrowe dorównywały jakością tym, które codziennie pojawiają się w kioskach na papierze.
Ofensywę „NYT” w segmencie cyfrowym Baquet zapowiadał już na początku br. wysyłając do dziennikarzy list zatytułowany „Charting the Future” (więcej o tym).
Według ostatniego raportu finansowego „NYT” w I kwartale br. zanotował zysk operacyjny przekraczający 59 mln dol., zaś przychody zamknęły się kwotą ponad 384 mln dol. Internetowe wydanie gazety ma obecnie 957 tys. subskrybentów, natomiast nakład w druku wynosi 625,9 tys. w dni powszednie oraz 1,14 mln w weekendy. Gazeta pozostaje także jednym z najbardziej wpływowych i cenionych tytułów w USA - w br. dziennikarze „NYT” zdobyli trzy nagrody Pulitzera, a dziennik zdystansował pod tym względem rynkowych konkurentów (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” zmienia harmonogram pracy, wzmocni wydanie internetowe