„#ThatsGold” - Coca-Cola startuje z globalną kampanią o igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro (wideo)
Koncern Coca-Cola, który jest sponsorem zbliżających się igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro, rozpoczął kampanię nawiązującą do olimpiady. Działania obejmują 50 krajów na całym świecie, a główną agencją odpowiedzialną za ich realizację jest Ogilvy&Mather Brazylia.
W kampanii wykorzystano serię kilku jednominutowych spotów reklamowych, w których pokazano zarówno sportowców - olimpijczyków, jak i zwykłych ludzi - ich emocje, radość itp.
Spot zaczyna się od pytania „What does gold feel like?”, a odpowiedzią na to pytanie w dalszej części reklamy są sceny z życia sportowych zawodników, jak i z życia zwykłych ludzi (np. pary całującej się w basenie). Pomiędzy te sceny wpleciono też akcje pokazujące różne warianty Coca-Coli.
W kampanii w sumie wystąpiło 79 sportowców z 23 krajów, reprezentujących rozmaite dyscypliny sportowe - od pływania po badminton.
Kampania nawiązuje do wprowadzonej na początku tego roku nowej platformy komunikacyjnej marki pod hasłem „Taste the feeling”. Wykorzystuje też hasło i slogan tegorocznej olimpiady, ale dodaje do nich hasło „#ThatsGold”.
- Nie możemy ignorować faktu, że olimpiada to rywalizacja o wygraną i medale. Ale złoto to nie tylko miejsce na podium. Dlatego kampania pokazuje momenty radości, uniesienia, chwile szczęścia - powiedział Rodolfo Echeverria, VP of global creative w Coca-Cola Company. Wiodącą agencją pracującą przy kampanii jest Ogilvy&Mather z Brazylii. Nad reklamami dla Ameryki Północnej pracowało biuro agencji David z Miami.
Coca-Cola, która sponsoruje igrzyska olimpijskie od 1928 roku, będzie prowadzić rozpoczętą właśnie kampanię na 50 rynkach na całym świecie. W telewizji w Stanach Zjednoczonych akcja ruszy 5 sierpnia, w dniu otwarcia olimpiady. W poszczególnych krajach reklamy będą mogły być dostosowywane lokalnie. W ramach prowadzonych działań w sprzedaży pojawi się też limitowana edycja opakowań z wizerunkami olimpijczyków.
Sportowcy pojawią się też na billboardach - zdjęcia z ich udziałem powstawały w Los Angeles (dla rynku amerykańskiego, z tutejszymi zawodnikami) i w Barcelonie (sesja z udziałem innych globalnych sportowców).
Firma planuje też szereg eventów - jednym z nich będą imprezy dla osób, które mają bilety na olimpiadę i organizowane będą w Olympic Park.
Coca-Cola w ramach działań reklamowych związanych z olimpiadą nie ograniczy się jedynie do promocji flagowej marki. Marka Powerade rusza właśnie z kampanią pod hasłem. „Blue Bloods” przygotowaną przez argentyński oddział agencji David.
Dołącz do dyskusji: „#ThatsGold” - Coca-Cola startuje z globalną kampanią o igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro (wideo)