Telewizja Polskiego Radia będzie kosztować 3 miliony złotych
Telewizja Polskiego Radia ma zostać uruchomiona do końca 2010 roku. Obecnie trwają przetargi m.in. na zakup sprzętu technicznego. Koszty uruchomienia kanału mają wynieść około 3 milionów złotych.
- Mimo że mówimy o Telewizji Polskiego Radia, to będzie to wciąż bardziej radio niż telewizja. Głównym jego realizatorem jest Radio Euro. Koszty uruchomienia tego projektu nie powinny przekroczyć 3 milionów złotych, telewizja ta będzie bowiem głównie oparta na pracownikach i na infrastrukturze PR – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia. - Ten kanał będzie się wpisywał także w realizację misji PR, wynikającą z art. 21 Ustawy o Radiofonii i Telewizji, a w tym jego zapisów zobowiązujących media publiczne „do prowadzenia prac nad nowymi technikami tworzenia i rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych” – podkreśla Kazimierski.
Jak mówi Radosław Kazimierski, biorąc pod uwagę negatywne prognozy KRRiT w sprawie ściągalności abonamentu w 2010 roku, Polskie Radio widzi w tym projekcie potencjalne możliwości pozyskania nowych słuchaczy i reklamodawców, co ma przełożyć się na dodatkowe przychody spółki.
Po uruchomieniu, nowa telewizja ma być dostępna na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych, a skierowana będzie przede wszystkim do odbiorców w wieku 25 – 45 lat. „Radio na Wizji” będzie miało charakter publicystyczno – rozrywkowy. Na antenie mają znaleźć się przede wszystkim szybkie informacje, wywiady, ale także klipy muzyczne.
Aktualnie trwa postępowanie w kwestii zakupu sprzętu dla “Radia na Wizji”. - Jeśli chodzi o konkretne postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla projektu “Radio na Wizji” (m.in. zakup kamer), to są one prowadzone zgodnie z art. 10 ust. 1 Ustawy z dnia 29.01.2009 - Prawo zamówień publicznych. Projekt obecnie wchodzi już w fazę realizacyjną, trwają niezbędne przetargi, a także prace nad zawartością i ostateczną formą przekazu audio-wizualnego – informuje Kazimierski.
Uruchomienie telewizji Polskiego Radia jest jednym z projektów prowadzonych z okazji jubileuszu 85-lecia PR SA. Z tej okazji PR uruchomi we wrześniu także 85 internetowych stacji radiowych. Choć w dużej części będą to kanały muzyczne, ma nie być to przedsięwzięcie stricte komercyjne. Oprócz autorskich pasm muzycznych, sygnowanych często przez gwiazdy Polskiego Radia, pojawią się m.in. kanały kabaretowe, kanały ze słuchowiskami i audio bookami oraz rozgłośnie dla dzieci.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polskiego Radia będzie kosztować 3 miliony złotych