„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od marca do sierpnia 2013 roku pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od marca do sierpnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,01 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,06 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,86 proc. respondentów (wzrost o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.
>>> Pisma plotkarskie w czołówce tygodników w Polsce
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,99 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,71 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,90 proc. czytelników, czyli o 1,34 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,77 proc. do 6,27 proc.
Tygodniki | marzec 2013 : sierpień 2013 | marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,01% | 29,07% |
Życie na Gorąco | 17,86% | 16,67% |
Chwila dla Ciebie | 14,50% | 13,50% |
Angora | 11,99% | 11,28% |
Newsweek | 8,90% | 7,56% |
Auto Świat | 7,17% | 6,31% |
Wprost | 6,27% | 5,77% |
Polityka | 5,47% | 5,64% |
Twoje Imperium | 5,16% | 4,89% |
Na Żywo | 4,91% | 4,13% |
To & Owo | 4,74% | 4,51% |
Gość Niedzielny | 4,02% | 3,90% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,67% | 3,65% |
Rewia | 3,23% | 2,64% |
Motor | 2,93% | 2,69% |
Świat & Ludzie | 2,63% | 1,89% |
Przekrój | 2,45% | 2,18% |
Teleprogramy | 2,44% | 2,88% |
Super TV | 2,20% | 2,70% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,11% | 2,96% |
Tele Max | 1,45% | 1,48% |
Forum | 1,24% | 1,05% |
Teraz | 1,23% | 1,03% |
W Sieci | 1,14% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,75% | 0,66% |
Tygodnik Siedlecki | 0,70% | 0,68% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% | 0,50% |
City | 0,45% |
|
MM Moje Miasto | 0,37% | 0,46% |
Teraz Opole | 0,03% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,92 proc. do 13,05 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,35 pkt. proc. i wyniosło 12,61 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,77 proc. respondentów (do góry o 3,60 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki | marzec 2013 : sierpień 2013 | marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 14,23% | 14,51% |
Przyjaciółka | 13,05% | 14,92% |
Tina | 12,61% | 12,96% |
Naj | 11,77% | 8,17% |
Gala | 9,96% | 8,49% |
Viva | 9,94% | 9,92% |
Z Życia Wzięte | 7,95% | 8,17% |
Party Życie Gwiazd | 7,61% | 6,75% |
Tele Świat | 5,32% | 4,96% |
Show | 5,19% | 3,93% |
Takie jest Życie | 4,31% | 3,93% |
Świat Seriali | 3,30% | 3,53% |
Sukcesy i Porażki | 3,14% | 2,78% |
Bravo | 2,60% | 2,60% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,26% | 1,74% |
Bravo Sport | 2,02% | 2,15% |
Grazia | 1,79% | - |
Relaks | 1,77% | 1,55% |
TV14 | 1,36% | 1,19% |
Forum | 1,25% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do sierpnia 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w okresie od lipca do sierpnia br. - „Wprost”, natomiast w okresie od marca do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników