„Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa w I półroczu 2013 roku
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w I półroczu 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należało do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,70 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,39 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,31 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,66 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,11 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,47 proc. czytelników, czyli o 0,54 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,18 proc. do 6,12 proc.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze 2013 | I półrocze 2012 |
Tygodniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,50% | 30,20% |
Życie na Gorąco | 17,39% | 16,55% |
Chwila dla Ciebie | 14,31% | 13,50% |
Angora | 11,66% | 11,55% |
Newsweek | 8,47% | 7,93% |
Auto Świat | 6,96% | 6,52% |
Wprost | 6,12% | 6,18% |
Polityka | 5,38% | 5,95% |
Twoje Imperium | 4,89% | 4,97% |
To & Owo | 4,77% | 4,53% |
Na Żywo | 4,75% | 4,22% |
Gość Niedzielny | 3,98% | 3,79% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,83% | 3,65% |
Rewia | 3,14% | 2,89% |
Motor | 2,90% | 2,72% |
Świat & Ludzie | 2,79% | 2,01% |
Teleprogramy | 2,59% | 3,26% |
Przekrój | 2,32% | 2,54% |
Super TV | 2,28% | 2,80% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,26% | 2,89% |
Tele Max | 1,41% | 1,49% |
Sieci | 1,17% | - |
Forum | 1,16% | 1,09% |
Teraz | 1,14% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,80% | 0,70% |
Tygodnik Siedlecki | 0,70% | 0,74% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,49% |
MM Moje Miasto | 0,38% | 0,49% |
City | 0,28% | 0,28% |
Teraz Opole | 0,04% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w I półroczu br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,41 proc. respondentów, czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,85 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 12,83 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,90 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze 2013 | I półrocze 2012 |
Dwutygodniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 14,41% | 14,94% |
Przyjaciółka | 13,40% | 14,85% |
Tina | 12,83% | 13,55% |
Naj | 11,90% | - |
Viva | 10,12% | 10,48% |
Gala | 9,74% | 9,10% |
Z Życia Wzięte | 8,20% | 8,38% |
Party Życie Gwiazd | 7,17% | 6,87% |
Tele Świat | 5,40% | 5,15% |
Show | 4,78% | - |
Takie jest Życie | 3,95% | 3,84% |
Świat Seriali | 3,21% | 3,46% |
Sukcesy i Porażki | 3,18% | 2,99% |
Bravo | 2,80% | 2,65% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,17% | 1,71% |
Bravo Sport | 2,10% | 2,23% |
Grazia | 1,88% | - |
Relaks | 1,53% | 1,72% |
TV14 | 1,21% | 1,11% |
Forum | 1,10% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków i w okresie od stycznia 2013 roku do czerwca 2013 roku na losowej próbie 21 066 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku nie był badany tygodnik „Sieci”, w czerwcu br. - „Forum”, natomiast w okresie od stycznia 2013 do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa w I półroczu 2013 roku
Ja go używam i działa.
Tu macie opis metody:
http://shot-url.biz/kxp
Ja go używam i działa.
Tu macie opis metody:
http://shot-url.biz/kxp